فارس- رییس سازمان خصوصی‌سازی در رابطه با تقسیم سود سالانه مشمولان سهام عدالت گفت: سود قابل تقسیم در حالی ۱۸۰۰ میلیارد تومان برآورد شده که تاکنون فقط ۲۰۰ میلیارد تومان سود از شرکت‌ها دریافت شده است. غلامرضا حیدری کردزنگنه آخرین وضعیت توزیع سود ۱۸۰۰ میلیارد تومانی سهام عدالت، واگذاری سهام بلوکی شرکت‌های پالایش نفت اصفهان و سرمایه‌گذاری پتروشیمی‌ و آیین‌نامه‌های قانون سیاست‌های اجرایی اصل ۴۴ را تشریح و بر خلاف قانون بودن درخواست سازمان بنادر مبنی بر برگشت مبلغ فروش سهام تایدواتر تاکید کرد.

دریافت ۲۰۰ میلیارد از ۱۸۰۰ میلیارد تومان

وی در رابطه با تقسیم سود سالانه مشمولان سهام عدالت گفت: سود قابل تقسیم در حالی ۱۸۰۰ میلیارد تومان برآورد شده که تاکنون فقط ۲۰۰ میلیارد تومان سود از شرکت‌های دریافت شده است. وی ادامه داد: برهمین اساس منتظریم تا بخش بیشتری از سود ۱۶۰۰ میلیارد تومانی باقی مانده نیز دریافت شود تا نسبت به توزیع سهام عدالت اقدام شود. کرد زنگنه خاطرنشان کرد: برخی از شرکت‌هایی که باید سود سالانه مصوب را پرداخت کنند، ترجیح می‌دهند تا در مهلت قانونی (حداکثر ۸ ماه بعد از تصویب سود) این اقدام را عملی کنند.

معاون وزیر اقتصاد برابر این سؤال که موضوع امضای توافق‌نامه با ۵ بانک صادرات، تجارت، سپه، کشاورزی و رفاه برای توزیع سود سالانه مشمولان سهام عدالت به کجا انجامید؟ پاسخ داد: ظرف هفته جاری این توافق‌نامه به امضا خواهد رسید اما موضوع مهم‌تر دریافت بخش عمده‌ای از سود باقی مانده و سالانه شرکت‌‌ها است.

به گفته وی زمان دقیقی برای توزیع سود سالیانه نمی‌توان اعلام کرد.

تهیه نیمی از ۴۳ آیین‌نامه قانون اصل ۴۴

معاون سازمان خصوصی‌سازی در پاسخ سوال دیگری درخصوص وضعیت قانون سیاست‌های اجرایی اصل ۴۴ خاطرنشان کرد: تاکنون نیمی از ۴۳ آیین‌نامه مربوطه توسط ستادی که وزیر اقتصاد تشکیل داده، تهیه شده که در صورت اتمام آیین‌نامه‌های مربوطه برای تصویب به هیات دولت ارسال خواهد شد.

آگهی مجدد فروش سهام دو شرکت بورسی

کردزنگنه در رابطه با واگذاری بلوکی سهام دو شرکت سرمایه‌گذاری پتروشیمی و پالایش نفت اصفهان در بورس نیز اظهار داشت: با اصلاح مواردی، سهام وثیقه شده سرمایه‌گذاری پتروشیمی آزاد خواهد شد تا بلوک ۳۱ درصدی این شرکت از امکان عرضه برخوردار باشد. وی ادامه داد: این در حالی است که شرکت ملی پالایش و پخش نیز باید براساس قانون نسبت به ارایه اوراق سهام پالایش نفت اصفهان برای عرضه بلوک ۲۵درصدی این شرکت اقدام کند. رییس هیات عامل سازمان خصوصی‌سازی خاطرنشان کرد: آگهی فروش سهام این دو شرکت در بورس به زودی منتشر خواهد شد.