گروه بورس - شرکت «داروسازی کوثر» پیش‌بینی درآمد هر سهم خود را برای سال مالی منتهی به پایان اسفند ماه ۸۷ مبلغ یک‌هزار و ۱۹۰ریال اعلام کرده است که... این مبلغ با سرمایه ۹۰میلیارد ریالی شرکت در نظر گرفته شده است. گفتنی است شرکت «دکوثر» در تیر ماه ۸۷ پیش‌بینی درآمد هر سهم خود را مبلغ یک‌هزار و ۲۷۲ریال اعلام کرده بود که شرکت دلایل تغییر را کاهش تقاضای شرکت‌های پخش به دلیل شرایط بازار دارو عنوان کرده است.

پیش‌بینی عملکرد سال مالی ۸۷ این شرکت در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش ۲۲ درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۲۲درصد افزایش، سود عملیاتی ۲۰درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۱۷درصد افزایش نشان می‌دهد. همچنین خالص درآمد (هزینه‌)های عملیاتی سال مالی منتهی به پایان اسفند ماه ۸۶ مبلغ ۱۷میلیارد و ۶۹۶میلیون ریال برآورد شده است که این مبلغ شامل مبلغ ۱۰میلیارد و ۳۶۹میلیون ریال هزینه‌های فروش، اداری و عمومی و مبلغ ۷میلیارد و ۳۲۷میلیون ریال سایر درآمد (هزینه)های عملیاتی است.

درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری‌های شرکت «دکوثر» در سال مالی ۸۷ مبلغ ۲۹میلیارد و ۶۹میلیون ریال (مبلغ ۳۲۳ریال به ازای هر سهم) معادل ۱۷درصد از کل سود خالص است، که این مبلغ در سال مالی قبل ۲۵میلیارد و ۶۲۷میلیون ریال (مبلغ ۲۸۵ریال به ازای هر سهم) معادل ۲۸درصد از کل سود خالص دوره بوده است.

همچنین هیات‌مدیره شرکت «داروسازی کوثر» تصمیم دارد مبلغ ۶۰۰ریال به ازای هر سهم را جهت تقسیم بین سهام‌داران به مجمع عمومی عادی سالانه سال مالی ۸۷ پیشنهاد کند. گفتنی است که شرکت در نظر دارد سرمایه فعلی خود را به میزان ۱۰۰درصد از محل سود انباشته و سود عملکرد سال ۸۷ افزایش دهد.

طی اطلاعات ارسالی توسط شرکت، طرح توسعه ضلع غربی زمین کارخانه تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید که تا کنون مبلغ ۱۱میلیارد و ۴۹۱میلیون ریال برای این طرح هزینه شده است.

همچنین برای پروژه تولید محصولات جدید (سفالسپورین تزریقی) ۳۰میلیارد ریال برآورد هزینه انجام شده است و این طرح در سال ۹۰ به بهره‌‌برداری خواهد رسید. گفتنی است که فاز اول این طرح که مربوط به تولید قرص «سفکسیم» ۴۰۰ و ۲۰۰ میلی و نیز کپسول «سفالکسین» ۵۰۰ میلی بوده به پایان رسیده است و میزان هزینه انجام این فاز بالغ بر ۴۹/۲۳میلیارد ریال اعلام شده است. همچنین فاز دوم این طرح در ابتدا برای تولید سوسپانسیون‌های سفالسپورین در نظر گرفته شده بود که به علت عدم توجیه اقتصادی طرح مزبور، به جای آن طرح تولید سفالسپورین‌های تزریقی مورد بررسی قرار گرفت. و بخشی از هزینه این فاز از محل سود انباشته تامین خواهد شد.