گروه بورس - شرکت کارخانجات مخابراتی ایران در دوره شش ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل در پوشش پیش‌بینی درآمد هر سهم افزایش دارد. براساس اطلاعیه سرپرست نظارت بر ناشران اوراق بهادار، «لکما» در دو فصل نخست امسال مبلغ ۲۰۲ریال از پیش‌بینی درآمد هر سهم را پوشش داد که این رقم معادل ۲۲درصد از کل پیش‌بینی سود سال‌مالی جاری این شرکت است. این در حالی است که در مدت مشابه سال قبل «لکما» توانست تنها ۱۶درصد از پیش‌بینی سود سال‌مالی ۸۶ را نسبت به بودجه پوشش دهد.

پیش‌بینی درآمدهر سهم سال‌مالی جاری «لکما» با سرمایه ۶۱میلیارد و ۴۰۰میلیون تومانی مبلغ ۹۰۷ریال اعلام شده است. این پیش‌بینی در نخستین اطلاعیه مربوط به عملکرد سال‌مالی ۸۷ شرکت، معادل همین مبلغ پیش‌بینی شده بود. این شرکت از بابت فروش بیش از ۳۵۵میلیارد و ۸۰۴میلیون ریال در دوره مورد گزارش درآمد کسب کرد. این شرکت فروش سال‌مالی جاری را مبلغ ۹۷۲میلیارد و ۱۲۰میلیون ریال پیش‌بینی کرده است.

این شرکت در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با افزایش هزینه‌های مالی مواجه است. این شرکت هزینه‌های مالی سال جاری را مبلغ ۲۱میلیارد و ۶۶۳میلیون ریال اعلام کرده است که در همین دوره بیش از ۱۰میلیارد ریال از آن را هزینه کرده است.

در همین گزارش هزینه‌های عملیاتی دوره گزارش شده نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش نشان می‌دهد.

مطابق این اطلاعیه خالص هزینه‌های عملیاتی سال مالی ۸۶ به مبلغ ۲۱۲میلیارد و ۲۵۵میلیون ریال شامل مبلغ ۱۰۸میلیارد و ۲۱۱میلیون ریال هزینه‌های فروش، اداری و عمومی و مبلغ ۱۰۴میلیارد و ۴۴میلیون ریال خالص سایر درآمدها و هزینه‌های عملیاتی (عمدتا شامل مبلغ ۵۰میلیارد و ۵۲میلیون ریال هزینه‌های جذب نشده در تولید، مبلغ ۱۱میلیارد و ۱۳۳میلیون ریال هزینه تحقیقات انجام شده طی سال، مبلغ ۵۱میلیارد و ۲۷۳میلیون ریال زیان کاهش ارزش دارایی‌ها، مبلغ ۱۲میلیارد و ۵۰۴میلیون ریال زیان کاهش ارزش موجودی‌ها و مبلغ ۲۰میلیارد و ۹۱۸میلیون ریال خالص سایر درآمدها و هزینه‌های عملیاتی می‌باشد.

پیش‌بینی عملکرد «لکما» برای سال مالی ۸۷ در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش ۷۷درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۷۶درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۴۷درصد افزایش نشان می‌دهد. همچنین به‌رغم تحقق زیان عملیاتی سال ۸۶ به میزان ۷۰میلیارد و ۹۶۷میلیون ریال، در پیش‌بینی سال ۸۷ مبلغ ۹۶میلیارد و ۵۶۰میلیون ریال سود عملیاتی پیش‌بینی شده است.

این شرکت اعلام کرده است هیات‌مدیره در نظر دارد ۲۰درصد سود خالص (معادل مبلغ ۱۸۱ریال به ازای هر سهم) را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سال مالی ۸۷ پیشنهاد کند.