ایسنا- آخرین نتایج هیات عالی واگذاری و وضعیت واگذاری وزارت‌خانه‌های نفت، نیرو، راه و اقتصاد تشریح شد. سید مهدی عقدایی، معاون سازمان خصوصی‌سازی، درباره مصوبات هیات عالی واگذاری گفت: در جلسه روز شنبه واگذاری ۴۹‌درصد مدیریت تولید و بهره‌برداری سد و نیروگاه‌ کرخه به قیمت ۲۸۶‌میلیون تومان از طریق مزایده به تصویب رسید. وی افزود: همچنین ۴۹درصد شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی وحدت با قیمت پنج‌میلیون و ۷۳۴‌هزار تومان و ۴۹‌درصد شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی زرینه رود با قیمت ۱۶۷‌میلیون ریال وابسته به شرکت مادر تخصصی مدیریت منابع نیرو از طریق مزایده به تصویب رسید. عقدایی خاطرنشان کرد: ۴۸‌درصد شرکت مطالعاتی طرح‌های جامع فلزات به قیمت کل چهار‌میلیون و ۸۰۰‌هزار ریال و ۱۰۰‌درصد شرکت توسعه پترو ایران به قیمت پایه‌هزار و ۷۴‌میلیارد و۳۲۰‌میلیون ریال از طریق مزایده به تصویب رسید.

واگذاری‌های وزارت راه

عقدایی در مورد وضعیت واگذاری شرکت «تراورز» و «بالاست» از زیرمجموعه وزارت راه اظهار کرد: کمیته‌ای در این زمینه تشکیل شده است که دو شرکت مزبور در حال ارسال اطلاعات تکمیلی به بورس هستند که بعد از ارسال کامل اطلاعات نسبت به پذیرش و واگذاری آنها در بورس اقدام می‌شود. معاون سازمان خصوصی‌سازی واگذاری شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران را مورد توجه قرار داده و با اشاره به تشکیل کارگروهی برای بررسی این شرکت گفت: با تشکیل کارگروهی در وزارت راه شرکت هما در حال ارسال اطلاعات به بورس است و باید وضعیت زیان‌دهی آن بررسی شود.

وزارت اقتصاد

عقدایی در تشریح آخرین وضعیت واگذاری بانک‌ها که قرار بود تا پایان ماه جاری واگذار شود اظهار کرد: اساسنامه بانک‌ها که در مجمع به تصویب رسیده است در مرحله امضای وزرای مجمع قرار داشته و ظرف دو ماه آینده یکی از بانک‌های ملت و صادرات وارد بورس می‌شود. عقدایی در مورد نحوه واگذاری بیمه‌ها گفت: مجامع بیمه‌ها نیز مانند بانک‌ها برگزار شده و در حال ارسال اطلاعات به بورس هستند و تا پایان سال قطعا بیمه البرز وارد بورس می‌شود ولی واگذاری بیمه‌ها عقب‌تر از بانک‌ها بوده و بعد از ورود یک بانک در بورس واگذاری بیمه‌ها نیز آغاز می‌شود.