«مهر» در «اخابر» 140 میلیونی شد

خریدار اقساطی «فولاد» در قیمت مناسب هستیم

گروه بورس- علیرضا باغانی: مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری مهر اقتصاد ایرانیان اعلام کرد: در صورت واگذاری سهام صادرکنندگان به صورت اقساط از سوی دولت، ما خریدار سهام این فولادساز خواهیم بود.

عیسی رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار ما درباره خریداری سهام فولاد مبارکه متعلق به صادرکنندگان از سوی «مهر» گفت: از نظر ما فولاد سهم ارزنده‌ای است و در صورتی که دولت سهام این شرکت را با قیمت قبلی و با کسر سود تقسیم شده در مجمع و به صورت اقساط واگذار کند، ما به عنوان حامی همیشگی این نماد، خریدار سهام صادرکنندگان خواهیم بود.

چهار درصد فولاد را می‌خریم

وی در پاسخ به این پرسش که آیا «مهر» خریدار سهام همه صادرکنندگان است، گفت: ۴درصد دیگر از سهام مبارکه باید به صادرکننده‌ها واگذار شود که در صورت تسهیل شرایط این واگذاری‌ها، ما خریدار سهام مبارکه به تنهایی خواهیم بود.

وی پیشنهاد داد: اگر این میزان سهام به صورت شرایط ۲۰درصد نقد و مابقی اقساط واگذار شود، از ایجاد صف فروش برای این نماد معاملاتی که در افت شاخص‌ها تاثیرگذار است، جلوگیری خواهد شد.

رضایی افزود: با خریداری سهام مبارکه، «مهر» یکی از سهامداران عمده شرکت خواهد شد و ما طبق برنامه گذشته از سهام این شرکت در بورس تهران حمایت خواهیم کرد.

سهم ۱۴۰ میلیونی «مهر» در «اخابر»

مدیرعامل مهر درباره خرید سهام مخابرات ایران گفت: سرمایه‌گذاری مهر اقتصاد ایرانیان تاکنون بیش از ۱۴۰میلیون سهم مخابرات را در بازارخریداری کرده، چراکه اعتقاد ما این است که «اخابر» در قیمت‌های فعلی دارای ارزش است.

او در پاسخ به این پرسش که آیا برنامه خرید سهام مخابرات توسط «مهر» ادامه پیدا خواهد کرد گفت: در حال حاضر برنامه خاصی برای خرید سهام مخابرات نداریم، اما هر گاه که احساس کنیم قیمت سهم در شرایط مناسبی است، نسبت به خرید اقدام خواهیم کرد.

صدرا به ما ۴۸ درصد سود داد

رضایی در پاسخ به این پرسش که دلیل خرید سهام صدرا چیست؟ گفت: به اعتقاد ما سهام صدرا در نرخ ۴۶ تومان به کف قیمتی خود رسیده بود و قابلیت خرید داشت، ما نیز با این تحلیل نسبت به خرید سهام «خصدرا» اقدام کردیم و با رشد قیمت سهام به سطح ۶۹ تومان بخشی از سهام این شرکت را به فروش رسانده و ۴۸درصد سود کردیم.

او درباره آینده دو سهم مخابرات و صدرا گفت: وضعیت صدرا چندان مشخص نیست، اما در نرخ‌های کنونی دارای ارزش است، اما به اعتقاد ما سهام مخابرات برمی‌گردد و شرایط کنونی نماد «اخابر» همیشگی نیست.

مدیرعامل «مهر» در پاسخ به این پرسش که سهام شرکت در توسعه معادن روی به چه عددی رسیده است، گفت: «مهر» همراه با زیر مجموعه‌هایش ۲۶درصد از سهام «کروی » را در اختیار دارد.

وی افزود: مجمع «کروی» به زودی برگزار خواهد شد و اگر «مهر» وارد هیات‌مدیره شرکت شود و سهام‌داران حقیقی به این شرکت سرمایه‌گذاری رای دهند، تحولات بزرگی در آن رخ خواهد داد.

بازپس‌گیری معدن انگوران

وی با بیان این که اعتقاد ما حمایت از سها‌م‌داران حقیقی این شرکت بزرگ معدنی است، گفت: در نخستین گام قیمت سهام «کروی» اصلاح شده و از ۲۲۰ به ۳۰۰تومان خواهد رسید و با تلاش‌هایی که در رابطه با باز پس گرفتن معدن انگوران خواهیم داشت، در صورت تحقق چنین خواسته‌ای قیمت سهام توسعه معادن روی قابلیت افزایش بیش از این ارقام را دارد.

رضایی تصریح کرد: باز پس گیری معدن انگوران از دولت در توسعه معادن روی به صورت جدی دنبال می‌شود.

وی درباره شرکت تکنوتار گفت: در این شرکت ما به دنبال حل بزرگ‌ترین مشکل مردم یعنی تامین سوخت از طریق تولید پمپ‌های مختلف گاز و بنزین هستیم.