سنا- معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: آخرین وضعیت ۳۵ شرکت تابلوی چهارم در هیات پذیرش بورس تهران بررسی می‌شود. دکتر «سیدعلی حسینی» با بیان اینکه تاکنون ۳۶ شرکت تابلوی غیررسمی از بورس تهران اخراج شده‌اند، افزود : تا پایان شهریورماه جاری وضعیت ۶۰ شرکت دیگر این تابلو مشخص شود. وی با اشاره به اینکه شرکت بورس اوراق بهادار تهران گزارشی را درخصوص وضعیت ۳۵ شرکت تابلوی غیررسمی به هیات‌پذیرش ارائه کرده است، اظهار داشت: این شرکت‌ها نیز نتوانسته‌اند شرایط بازار دوم را اخذ کنند به طوری که حذف آنها از بورس بسیار محتمل است.

دکتر حسینی تصریح کرد: در نخستین نشست هیات پذیرش در مورد ۳۵ شرکت فوق تصمیم‌گیری خواهد شد.

وی در مورد وضعیت سایر شرکت‌های تابلو چهارمی گفت: هیات‌پذیرش پس از دریافت گزارش‌های مربوط به این شرکت‌ها، در خصوص آنها تصمیم‌گیری خواهد کرد.

۲۸ کارگزار در شرکت فرابورس

عضو هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: ۲۸ کارگزار مجوز لازم جهت فعالیت در شرکت فرابورس را کسب کرده‌اند.

وی با بیان اینکه ۶۴ کارگزار درخواست فعالیت در شرکت فرابورس را به سازمان بورس و اوراق بهادار ارائه داده بودند، اظهار داشت: پس از بررسی‌های لازم و امتیازبندی، ۱۶ کارگزار امتیازات قطعی برای فعالیت در فرابورس را به دست آورده‌اند و به ۱۲ کارگزار نیز فرصت شش ماهه داده شده تا امتیاز لازم را طی این مدت کسب کنند.

دکتر حسینی خاطرنشان کرد: شرکت فرابورس با این تعداد کارگزار فعالیت خود را آغاز خواهد کرد اما احتمال افزایش تعداد کارگزاری‌ها نیز وجود دارد.