واحد مرکزی خبر- رییس سازمان خصوصی‌‌سازی با استقبال از ابلاغ قانون اجرایی سیاست‌‌‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی تاکید کرد: با عبور از فصل مجامع شرکت‌‌‌های بورسی‌‌، میزان واگذاری‌‌ها در نیمه دوم سال سرعت می‌‌‌گیرد.

حیدری کرد زنگنه، معاون وزیر اقتصاد گفت:‌ تاکنون ۳۳۶ شرکت واگذار شده که بیشترین میزان در سال ۸۶ به واگذاری ۱۷۶ شرکت مربوط می‌‌‌شود و در ۵ ماه امسال نیز۵۱ شرکت واگذار شده است. وی افزود: بر اساس اساسنامه جدید سازمان فقط وظیفه واگذاری ندارد؛ بلکه بر توانمندسازی بخش خصوصی نیز نظارت خواهد کرد.کردزنگنه گفت:‌ دراساسنامه جدید سازمان خصوصی‌‌سازی که براساس قانون جدید تدوین خواهد شد، وظیفه سازمان پررنگ تر می‌‌‌شود.وی افزود: سازمان از سال ۸۴ تا مرداد ماه در مجموع در دولت نهم ۳۶۶ هزار و ۷۷۵ میلیارد ریال واگذار کرده است که به تدریج شامل ۷۶ میلیارد تومان در سال ۸۴ و مبلغ ۲۷۰۰ میلیارد تومان در سال ۸۵ و حدود ۲۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در سال گذشته بوده و ۱۰ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان نیز در ۵ ماه امسال می‌شود.وی افزود: خصوصی‌‌سازی در دولت نهم نسبت به ۱۵ سال اخیر ۱۵ برابر شده است.رییس سازمان خصوصی‌‌سازی اعلام کرد : در سه سال اخیر همچنین ۵۷ هزار و ۶۷۵ نفر‌‌،یک میلیارد و ۵۷۵ میلیون سهام ترجیحی به ارزش ۱۹۶ میلیارد تومان دریافت کرده‌اند.

پیش‌بینی ۱۸۰۰ میلیارد تومان سود سهام عدالت

حیدری کرد زنگنه همچنین در گفت‌وگو با ایسنا گفت: امسال حدود یک‌هزار و۸۰۰ میلیارد تومان سود برای ۲۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر شناسایی شده که البته هنوز قطعی نیست، زیرا مجامع برخی از شرکت‌ها هنوز برگزار نشده و منتظریم که مجامع‌شان به پایان برسد و سود قطعی را اعلام کنند. وی افزود: سود کل ۲۲ میلیون و۵۰۰ هزار نفر مشمول دریافت سهام یک‌هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان پیش بینی شده که طی دو ماه آینده پرداخت خواهد شد. کرد زنگنه با اشاره به شناسایی شش میلیون کارگر دارای مشاغل آزاد و خدام مساجد و حسینیه‌ها و امامزاده‌ها برای پرداخت سهام عدالت اظهار کرد: این گروه‌ها نیز در کنار تعدادی از گروه بیماران خاص و زنان کارگر و سرپرست خانوار مشمول دریافت سهام عدالت می‌شوند که در مجموع کل افراد مشمول در ۱۲ مرحله مورد نظر ما ۴۲ میلیون نفر خواهد بود.