گروه بورس- سونامی دوباره در صف‌های خرید مخابرات باز هم نتوانست خریداران را از صف خرید این سهم کنار بزند. به گزارش خبرنگار ما، بازار سهام روز گذشته بار دیگر شاهد عرضه سنگین به میزان ۲۰۴میلیون سهم روی نماد «اخابر» بود که در نهایت بعد از ساعت پایان معاملات بیش از ۲۱میلیون دستور خرید در سامانه معاملاتی باقی ماند.

باز هم صف‌های متورم خرید!

سناریوی دیروز مخابرات تا حد زیادی تجربه اولین عرضه سنگین روی این سهم را تداعی می‌کند. به طوری که این بار نیز همانند گذشته بعد از خروج خریداران از صف خرید، به یکباره عرضه‌ها شروع شد. عرضه تنها ۷۷میلیون سهم مخابرات کافی بود تا صف خرید ۹۷میلیونی «اخابر» آب شود. البته عرضه‌های مستمر از یک‌سو و تقاضای جسته و گریخته از سوی دیگر، عاملی شد تا بیش از ۷۵درصد ارزش معاملات دیروز نصیب مخابرات شود.

این هم دستورهای خرید قطره‌ای...

نکته جالبی که در معاملات دیروز مخابرات جلب توجه می‌کرد، نحوه وارد کردن دستورهای خرید در سامانه معاملات بود، به طوری که بعد از ریختن صف خرید، دستورهای خرید بازار به صورت قطره‌ای وارد سامانه می‌شد و بعد از عرضه، مجددا تقاضا‌های بعدی رو می‌شد.

برای ۱۳درصد سود!

سهامدارانی که دیروز فروشنده سهم «اخابر» بودند، چنانچه از زمان عرضه اولیه (۱۹مرداد ماه) سهامدار شرکت بوده باشند، به طور ناخالص ۵/۱۴درصد و به طور خالص ۹/۱۲درصد روی نوار سود بوده‌اند.حقوقی‌‌های بازار دیروز هم تابع حقیقی‌ها شدند و به صف عرضه‌کنندگان مخابرات پیوستند، البته از سوی دیگر برخی از دارندگان حقوقی سهم هم بیکار ننشستند و با نشستن در طرف دیگر ماجرا بر درصد سهام خود در این شرکت افزودند.

آیا صف «اخابر» حمایت شد؟

همزمان با معامله ۳۵میلیارد تومان سهم مخابرات و اعمال سه درصد مثبت برای سهم دیروز این شائبه در بازار پیش آمد که شاید بعد از ذوب شدن صف ۱۰۰میلیونی مخابرات، ‌بقیه صف‌های خرید به شکل دستوری تشکیل شده باشد.

از سوی دیگر برخی این شائبه را باور ندارند و معتقدند که صف‌های متعادل بازار امروز این ادعا را رد خواهد کرد.