فارس - وزیر آموزش‌و‌پرورش گفت: تاکنون در قالب سهام عدالت به ۵‌میلیون نفر از خانواده‌های فرهنگیان و بازنشستگان سهام عدالت تعلق گرفته است.

علیرضا علی‌احمدی ظهر دیروز در جمع خبرنگاران در یاسوج افزود: کارهای فرهنگی به خصوص تعلیم و تربیت نسل آینده این ملت بر دیگر کارها تقدم دارد. وی با اشاره به اینکه در دولت نهم بودجه عمرانی آموزش‌و‌پرورش سه برابر و هزینه‌های جاری نیز دو برابر شد، اظهار داشت: برای کسری بودجه آموزش‌و‌پرورش از طریق دولت و مجلس شورای اسلامی در حال پیگری هستیم. علی‌احمدی تصریح کرد: ۸۰‌درصد مطالبات حق‌التدریسی‌ها و نهضتی‌ها نیز پرداخت شده است.

وی در خصوص روند کند برخی از ساخت و سازهای مدارس نیز گفت: محدودیت در دسترسی به اقلام مصالح ساختمانی و سیاست انقباضی بانک مرکزی موجب کندی در ساخت و ساز مدارس شده ضمن آنکه بانک مرکزی چون نگران بود اختصاص بودجه به پروژه‌های عمرانی موجب تورم شود،در قالب بودجه انقباظی عمل کرد، ولی هم‌اکنون این دو مشکل برطرف شده و پروژه‌های مدرسه‌سازی در دست اقدام است. وزیر آموزش‌و‌پرورش به سند چشم‌انداز ۲۰‌ساله کشور اشاره کرد و بیان داشت: ما طبق سیاست‌ها و برنامه‌هایی عمل می‌کنیم تا بتوانیم در افق ۱۴۰۴ به اهداف مورد نظر برسیم. وی با بیان اینکه اقدامات خوبی برای ارتقای وضعیت معیشتی کارکنان آموزش و پرورش توسط دولت به خصوص در زمینه وام خودرو و مسکن انجام شده است، افزود: تاکنون در قالب سهام عدالت به ۵‌میلیون نفر از خانواده‌های فرهنگیان و بازنشستگان سهام عدالت تعلق گرفته است که تا چند ماه آینده سود این سهام نیز به آنها پرداخت می‌شود.