فارس - در ۱۶ سال قبل از دولت نهم جمعا ۳۵۰۰‌میلیارد تومان سهام به مردم واگذار شده بود که تنها در سه سال اول دولت نهم این رقم جمعا به ۳۶‌هزار و ۶۰۰‌میلیارد تومان رسید که بیش از ده برابر کل دوره ۱۶ ساله دو دولت قبل است.

سازمان خصوصی‌سازی در دولت نهم پس از ابلاغ سیاست‌های اصل ۴۴ و اخیرا قانون اجرایی آن وارد فضای جدیدی شده و وظایف و مسوولیت‌های جدیدی برعهده آن گذاشته شده است.

سازمان خصوصی‌سازی تنها وظیفه واگذاری را برعهده نداشته و یک وظیفه اصلی سازمان توانمندسازی بخش خصوصی است.

براین اساس از سال ۸۴ تا پایان مرداد ماه امسال ۳۶‌هزار و ۶۰۰‌میلیارد تومان از دارایی‌های دولت واگذار شده است. ارزش دارایی‌های واگذار شده در سال ۸۴، ۷۶‌میلیارد تومان، در سال ۸۵ دو هزار و ۷۰۰‌میلیارد تومان و در سال ۸۶ بیست و سه هزار و ۲۰۰میلیارد تومان بوده است.

حجم واگذاری‌های ۵ ماهه نخست امسال نیز ۱۰هزار و ۶۰۰‌میلیارد تومان و تعداد شرکت‌هایی که واگذار شده‌اند یا از سهام آنها واگذاری صورت گرفته ۳۳۳ شرکت بوده است.

همچنین ارزش سهام واگذار شده در قالب سهام عدالت ۲۲هزار و ۵۰۰‌میلیارد تومان و پیش‌بینی سود امسال هزار و ۸۰۰‌میلیارد تومان اعلام شد.

با محاسبه واریز بخشی از این سود به حساب دولت تحت عنوان اقساط سهام عدالت، امسال به هر دارنده سهام عدالت ۶۰‌هزار تومان سود تعلق می‌گیرد و این رقم برای یک خانواده ۵‌نفری ۳۰۰‌هزار تومان خواهد بود. در مجموع تاکنون ۲۲‌هزار و ۵۰۰میلیارد تومان سهام تحت عنوان سهام عدالت واگذار شده است.