ایسنا- مدیرعامل شرکت بورس در برابر اظهارات اخیر رییس کل بانک مرکزی و رییس‌سازمان خصوصی‌سازی مبنی بر عرضه سهام بانک‌های دولتی از طریق پذیره‌نویسی و یا روش تلفیقی گفت: تصمیم‌گیری در این مورد بعد از عرضه پنج‌درصد از سهام بانک‌ها در بورس صورت می‌گیرد.

دکتر علی رحمانی، در مورد واگذاری تلفیقی سهام بانک‌ها گفت: واگذاری بانک‌ها فرآیند خود را طی کرده و تصمیم‌گیری در مورد واگذاری تلفیقی یا از طریق افزایش سرمایه و به صورت پذیره نویسی که توسط رییس کل بانک مرکزی مطرح شده است، بعد از کشف قیمت بانک‌ها در بورس اتفاق می‌افتد و ممکن است مابقی سهام از طریق افزایش سرمایه عرضه شود. وی با بیان اینکه در مرحله اول پنج‌درصد از سهام بانک‌های دولتی وارد بورس می‌شود، مشکل تعهدات بازنشستگی بانک‌ها را مهم‌ترین علت تاخیر واگذاری دانست و ادامه داد: در حال حاضر منتظر برطرف شدن موضوع تعهدات بازنشستگی بانک‌ها هستیم که در صورت برطرف شدن آن بانک‌های صادرات، ملت و تجارت وارد بورس می‌شوند. رحمانی تاکید کرد: در صورتی‌ که تعهدات بانک‌ها را خود دولت بر عهده بگیرد کار واگذاری بانک‌ها سریع‌تر انجام خواهد شد ولی باید دید که آیا دولت تعهدات بانک‌ها را قبول می‌کند یا خیر؟

مدیرعامل شرکت بورس در برابر این سوال که آیا سهام یکی از بانک‌های دولتی شهریور ماه وارد بورس می‌شود؟ اظهار کرد: ورود یکی از بانک‌های دولتی به دلیل موضوع تعهدات بازنشستگی بانک‌ها در شهریور بعید است. وی در ادامه عنوان کرد: هر سه بانک تجارت، صادرات و ملت از وضعیت مطلوبی برخوردار بوده و هر سه آمادگی لازم برای عرضه در بورس را دارند.