فارس - مدیرکل روابط عمومی‌‌شرکت مخابرات ایران گفت: نحوه واگذاری مابقی سهام شرکت مخابرات به عهده شورای عالی واگذاری است و ما منتظر تصویب اساسنامه جدید مخابرات که بر اساس قانون تجارت نوشته شده در هفته پیش‌رو هستیم.

داوود زارعیان با اعلام این خبر گفت: پس از تصویب اساسنامه جدید، 5درصد از سهام ترجیحی کارکنان واگذار می‌‌شود و کارکنان از روزی که قیمت سهام در بورس کشف شد در لیست عرضه سهام قرار گرفته‌‌اند که این موضوع تنها باید عملیاتی شود.
وی افزود: بعد از تصویب اساسنامه جدید مخابرات تصمیم‌‌گیری می‌‌شود که بقیه سهام به چه ترتیبی عرضه شود.
زارعیان خاطرنشان کرد: بر اساس قانون، سهام ترجیحی، معادل پنج میلیون تومان به اضافه 20 برابر حقوق مزایا به کارکنان شرکت‌های دولتی که خصوصی می‌‌شوند سهام تعلق گیرد.
وی خاطرنشان کرد: پرداخت مبلغ سهامی ‌‌که به کارکنان واگذار می‌‌شود به صورت اقساط ۱۰ ساله از محل سود سهام خواهد بود.
واگذاری 35میلیون تومان سهام ترجیحی به کارکنان مخابرات
مدیرکل روابط عمومی‌‌شرکت مخابرات ایران در پاسخ به این سوال که آیا مبلغ سهام ترجیحی کارکنان همان قیمت ۱۵۰ تومان برای هر سهم است گفت: پنج میلیون تومان بر اساس میانگین قیمت پایه و کشف قیمت سهام به کارکنان واگذار می‌‌شود. زارعیان افزود: از آنجا که قیمت پایه از سوی شرکت مخابرات برای هر سهم ۱۰۰ تومان در نظر گرفته شده بود و قیمت سهام نیز در روز عرضه به ۱۵۰ تومان رسید پنج میلیون تومان بر اساس هر سهم ۱۲۵ تومان به کارکنان واگذار می‌‌شود و ۲۰ برابر حقوق مزایا تا سقف ۲۵ تا ۳۰ میلیون تومان بر اساس روز کشف قیمت به کارکنان سهام واگذار می‌‌شود.
وی با اشاره به تحت پوشش قرار گرفتن 36 هزار کارمند مخابرات در طرح سهام ترجیحی گفت: با ارائه اطلاعات کارکنان از سوی مخابرات به شرکت بورس سهام ترجیحی به تمامی ‌‌این کارکنان تعلق می‌‌گیرد.
همچنین وزیر ارتباطات در‌خصوص واگذاری سهام شرکت مخابرات در بورس به فارس گفت: اقدامات مثبت و خوبی در این زمینه انجام شده و بعد از دو سال کار و تلاش ماراتن گونه موفق شدیم با یک ویژگی خاص این سهام را وارد بورس کنیم که مورد توجه مردم نیز قرار گرفته است.
وی تصریح کرد: ورود مخابرات به بورس علاوه بر هجوم مردم به خرید، در روند معاملات بورس نیز تاثیر مثبت گذاشت و تاکنون پنج درصد از سهام به فروش رسیده است و گام‌های بعدی با هماهنگی سازمان خصوصی‌سازی و بورس برداشته می‌شود. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به خلاء قانونی برای ورود پست به بورس گفت: شرکت پست، تک شرکت است که تفکیک بخش حاکمیتی از بخش قابل واگذاری آن به بخش خصوصی نیازمند به تاسیس شرکت یا سازمان جدید است و هم‌اکنون تاسیس شرکت جدید در اختیار دولت قرار ندارد.