سنا- رییس اداره نظارت بر بورس‌ها و بازارهای سازمان بورس و اوراق‌بهادار گفت: تایید صلاحیت اعضای هیات‌مدیره شرکت فرابورس (OTC) تا نیمه شهریورماه امسال اعلام می‌شود.

«محمودرضا خواجه نصیری» افزود: فرم‌های تایید صلاحیت در اختیار نمایندگان حقوقی هیات‌مدیره شرکت فرابورس قرار گرفته است تا آنان حداکثر ظرف مدت یک هفته، تمامی مدارک خود را به سازمان بورس و اوراق‌بهادار ارائه دهند.

وی به جدیت سازمان بورس و اوراق‌بهادار برای راه‌اندازی شرکت فرابورس اشاره کرد و اظهار داشت: تایید صلاحیت حرفه‌ای و عمومی هیات‌مدیره فرابورس در اسرع وقت مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت تا هر چه سریعتر نخستین نشست هیات‌مدیره این شرکت برای انتخاب مدیرعامل برگزار شود.

مجمع عمومی هیات موسس شرکت فرابورس ایران اواسط ماه جاری برگزار شد که در پایان شرکت کارگزاری پارسیان، شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق‌بهادار و تسویه وجوه، شرکت بورس اوراق‌بهادار تهران، مرکز مالی ایران، شرکت سرمایه‌گذاری استان تهران، شرکت کارگزاری نهایت‌نگر و بانک پاسارگاد به عنوان اعضای حقوقی هیات‌مدیره شرکت فرابورس برگزیده شدند.در این مجمع، موسسه حسابرسی تدوین و همکاران به مدت دو سال مسوولیت حسابرسی این شرکت را بر عهده گرفت. شورای عالی بورس و اوراق‌بهادار اسفندماه ۸۶ موافقت خود را با راه‌اندازی بازار خارج از بورس اعلام کرد.بر این اساس، ۶۰‌درصد سهام این شرکت به نهادهای مالی، ۲۰‌درصد به شرکت بورس اوراق‌بهادار تهران و ۲۰‌درصد دیگر به عموم اختصاص یافته است.