ایلنا- رییس سازمان خصوصی‌سازی گفت: تاریخ دقیق عرضه سهام بانک‌‏ها هنوز معلوم نیست، اما سازمان خصوصی‌‏سازی به طور جدی در حال پیگیری این قضیه است.

غلامرضا حیدری کردزنگنه با اعلام این مطلب افزود: بانک‌‏ها باید مدارکی را که مورد نیاز بورس است، ارائه دهند و همچنین به تعهداتی که به صندوق‌‏های بازنشستگی دارند عمل کنند تا موانع عرضه سهامشان در بورس از میان برداشته شود.

وی خاطر نشان ساخت: هفته گذشته جلسه‌‏ای با حضور مسوولان بورس، خصوصی‌‏سازی و سازمان حسابرسی در این زمینه برگزار شد و در حال حاضر یک کارگروه در حال پیگیری قضیه است.

رییس سازمان خصوصی‌‏سازی با بیان این مطلب که این سازمان سعی دارد هرچه سریع‌‏تر مشکلات پیرامون عرضه سهام بانک‌‏ها را برطرف کند، تصریح کرد: ما به دنبال این هستیم که سهام بانک‌‏ها به صورت شفاف و بدون ابهام وارد بورس شود و همین موجب به تعویق افتادن عرضه این سهام شده است و هنوز نمی‌‏توان تاریخ دقیقی برای این عرضه اعلام کرد.

کرد زنگنه همچنین خبر واگذاری سهام یک بانک تا یک ماه آینده را تکذیب کرد.

رییس سازمان خصوصی‌سازی همچنین در گفت‌وگو با مهر از واگذاری سهام عدالت در ۱۲ مرحله، پرداخت سود سهام عدالت به میزان ۱۸۰۰‌میلیارد تومان به ۲۲‌میلیون و ۵۰۰‌هزار نفر و تداوم روند کوچک سازی دولت با ابلاغ قانون اصل ۴۴ خبر داد.

غلامرضا حیدری کرد زنگنه در پاسخ به این سوال که آیا با ابلاغ قانون اجرایی سیاست‌های اصل ۴۴ برخی از وزارتخانه‌‌ها با یکدیگر ادغام خواهند شد، گفت: وزارتخانه‌‌ها با یکدیگر ادغام نخواهند شد، البته با ابلاغ این قانون دولت کوچک‌سازی می‌شود و نقش آن در اقتصاد تغییر می‌یابد.

کارگزاری سهام عدالت خصوصی است

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا با ابلاغ این قانون شرکت کارگزاری سهام عدالت منحل خواهد شد، گفت: شرکت کارگزاری سهام عدالت هم اکنون خصوصی است و اگر شرکت‌های سرمایه گذاری مایل به نگهداری این کارگزاری باشند، این شرکت به کار خود ادامه می‌دهد. وی از واگذاری سهام عدالت در ۱۲ مرحله به کلیه مشمولان دریافت این نوع سهام، یعنی ۴۲‌میلیون نفر تا پایان امسال خبر داد و افزود: کارمندان دولت، بازنشستگان لشکری و کشوری، تامین اجتماعی، نیروهای مسلح، گروه‌‌هایی از بیماری‌های خاص، زنان سرپرست خانوار، تعدادی از خدام مساجد، حسینیه‌‌ها و امامزاده‌‌ها و ۶‌میلیون کارگر دارای مشاغل آزاد از مشمولان دریافت سهام عدالت هستند.کردزنگنه از شناسایی ۲۲‌میلیون و ۵۰۰‌هزار نفر برای دریافت سود سهام عدالت به میزان‌هزارو ۸۰۰‌میلیارد تومان خبر داد و افزود: البته این رقم هنوز قطعی نیست، زیرا هنوز مجامع برخی از شرکت‌ها برگزار نشده و منتظر اتمام برگزاری مجامع برای اعلام سود قطعی سهام عدالت هستیم.

وی در خصوص واگذاری سهام به برخی از شرکت‌های شبه دولتی گفت: عرضه سهام شرکت‌های دولتی همواره در بورس انجام می‌شود و افراد و شرکت‌های خصوصی که توانایی خرید آن را داشته باشند، اقدام به خرید می‌کنند و سهام این شرکت‌ها به شرکت‌های شبه‌دولتی واگذار نمی‌شود.

شرکت شبه‌دولتی معنا ندارد

وی با تاکید بر اینکه شرکت شبه دولتی معنا ندارد، اظهار داشت: صندوق بازنشستگی نیز خصوصی است و پول مردم را در اختیار دارد، همچنین در بخش سهام عدالت نیز هیچ واگذاری به شرکت‌های شبه دولتی صورت نگرفته و سهام عدالت فقط به افراد و نه به ارگان‌ها واگذار می‌شود.