برای نخستین‌ بار در تاریخ بازارهای مالی امارات، حجم خسارت‌های وارده به سرمایه‌‌گذاران در روز یکشنبه از مرز۲۲ میلیارد درهم گذشت.

در پی تداوم کاهش شاخص‌ها در بازارهای مالی امارات، روز گذشته بورس‌های دبی و ابوظبی شاهد خروج دسته‌جمعی و استثنایی سرمایه‌‌گذاران خارجی بود که در نتیجه باعث خسارت ۲۲ میلیارد درهمی بازارهای مالی امارات شد که برای نخستین‌بار در تاریخ بورس امارات بازارهای مالی این کشور در یک روز شاهد این میزان خسارت بودند.

مطبوعات امارات در شماره‌های روز گذشته خود با درج خبر خسارت‌های وارده به بازارهای مالی به تحلیل و تفسیر بحران و کاهش شاخص‌ها پرداختند.

اکثر روزنامه‌ها به نقل از کارشناسان مسائل مالی خبر از روند تازه بحران در بازارهای مالی دادند و با انتقاد از مسوولان بازارهای مالی از دولت و وزارت اقتصاد درخواست کمک کردند.

در معاملات روز یکشنبه در بازار مالی دبی بیش از ۲۲۴/۱۵۵ میلیون سهم به ارزش۷۳۰/۷۶۵ میلیون درهم معامله شد که شاخص سهام در این بورس بیش از ۹۷/۲ درصد کاهش یافت و شاخص کل سهام در بازار مالی دبی به ۵۶/۵۰۹۴ واحد رسید.

همچنین بیش از ۹/۸۷ میلیون سهم به ارزش ۶۴۵میلیون درهم در بازار مالی ابوظبی داد وستد شد که شاخص سهام در این بازار مالی بیش از ۵۵/۲ درصد کاهش یافت و شاخص کل سهام در بازار مالی ابوظبی به ۴۲/۴۶۵۲ واحد رسید.

شاخص کل سهام در بازارهای مالی امارات از آغاز سال جاری تاکنون بیش از ۱۱/۶ درصد کاهش یافته است.