سنا- مدیرعامل شرکت کارگزاری خبرگان سهام گفت: با توسعه صندوق‌های سرمایه‌گذاری، تحول عظیمی در بازار سرمایه ایجاد خواهد شد. «امیر علی خان‌خلیلی» با بیان اینکه بسیاری از مردم در کشورهای پیشرفته از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری وارد بورس می‌شوند، افزود: این صندوق‌ها از اوایل سال جاری فعالیت خود را در ایران آغاز کرده‌اند تا شرایط برای حضور سرمایه‌گذاران بالقوه در بازار سرمایه فراهم شود.

وی اظهار داشت: بدون شک با توسعه صندوق‌های سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه، پدیده «دنباله‌روی» که یکی از آفت‌های بورس است، کم‌رنگ‌تر خواهد شد.

مدیرعامل شرکت کارگزاری خبرگان سهام بحث اطلاع‌رسانی را یکی از الزامات توسعه صندوق‌های سرمایه‌گذاری در کشور اعلام کرد و گفت: باید ساختار، مزیت‌ها و ویژگی‌های این صندوق‌ها برای عموم مردم تشریح شود تا آنان ترغیب به سرمایه‌گذاری در صندوق‌های سرمایه‌گذاری شوند.

وی برگزاری نخستین دوره سمینار نهادهای مالی را نقطه عطفی برای شناساندن صندوق‌های سرمایه‌گذاری به فعالان بازار سرمایه اعلام کرد و افزود: به طور حتم با برگزاری چنین همایش‌هایی و حمایت رسانه‌ها می‌توان به گسترش فرهنگ سهامداری و سرمایه‌گذاری مردم از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری در بورس امیدوار بود.

خان‌خلیلی در مورد عملکرد صندوق‌های سرمایه‌گذاری اظهار داشت: صندوق‌ها در ابتدای راه فعالیت خود در بازار هستند که برای بررسی عملکرد آنان، باید یک بازده زمانی منطقی (حداقل یک ساله) را در نظر گرفت.

نخستین سیمنار نهادهای مالی با موضوع صندوق‌های سرمایه‌گذاری روز هفتم شهریورماه امسال با حضور مسوولان، مدیران و کارشناسان بازار سرمایه برگزار خواهد شد.در این سمینار، پروفسور محمد تقی وزیری، استاد دانشگاه در آمریکا در مورد شرایط و عملکرد صندوق‌های سرمایه‌گذاری در جهان، دکتر قاسم محسنی عضو هیات‌مدیره و معاون نظارت بر نهادهای مالی‌ سازمان بورس و اوراق بهادار درباره شناخت و الزامات ساختار صندوق‌های سرمایه‌گذاری طراحی شده در ایران و دکتر علی رحمانی مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران در خصوص نقش حمایت‌های شرکت بورس در عملکرد بهینه صندوق‌های سرمایه‌گذاری و تاثیر آن بر بازار سخنرانی می کنند.

همچین دکتر حسین عبده تبریزی مدیرعامل شرکت تامین سرمایه نوین، رضا کیانی، رییس اداره امور نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار و حمید آذرخش، رییس هیات‌مدیره شرکت کارگزاری مفید از دیگر سخنرانان این سمینار خواهند بود.