گروه بورس- علیرضا باغانی: خریدار ۵/۳۰درصد از سهام فولاد خوزستان از پرداخت بخش نقدی معامله بزرگ و تاریخی بورس کشور خبر داد.

محمد جابریان در آخرین دقایق ساعات اداری روزگذشته به خبرنگار دنیای اقتصاد گفت: درحال تکمیل بخش نقدی معامله انجام شده دربورس هستیم تا بتوانیم تعهد مالی خود را تحقق ببخشیم.

وی تاکید کرد: ۲۷۲ میلیارد تومانی که درشرایط معامله «فخوز» از سوی خرید تعهد شده به‌طور کامل پرداخت ‌شد و دراین رابطه مشکلی وجود نداشت.

جابریان درپاسخ به‌این پرسش که شایعات مربوط به تقاضای درخواست مهلت ۱۵روزه از سازمان خصوصی‌سازی برای پرداخت بخش نقدی معامله چقدر صحت داشت، گفت: پرداخت بخش نقدی معامله در روز مقرر خود(۲۱ مرداد، روزگذشته) انجام شد و از این بابت مشکلی وجود نداشت.

او درپاسخ به پرسشی دیگر که برای اداره فولاد خوزستان و ورود به هیات‌مدیره آن چه برنامه‌‌ای دارد، گفت: پس از قطعی‌شدن معامله همه این مسائل و برنامه‌ها در روال عادی خود انجام خواهد شد.

همچنین سایت رسمی بورس نیز عصر دیروز از قطعی شدن این معامله بزرگ خبر داد. ۵/۳۰درصد از سهام فولاد خوزستان ۳۰ روز معاملاتی قبل یعنی روز هشتم تیرماه سال‌جاری، طی یک رقابت ۹ روزه نفس‌گیر به محمد جابریان که مالک یک شرکت فولادسازی است، واگذار شد.

پس از انجام این معامله به‌دلیل حجم بزرگ آن‌که عنوان بزرگترین معامله تاریخ بورس را نیز یدک می‌کشید، شایعاتی دربازار مطرح شد که خریدار نمی‌تواند به تعهدات مالی خود به ویژه پرداخت ۲۰درصد بخش نقدی معامله عمل کند، اما جابریان درهمان زمان نیز اعلام کرد که برای پرداخت ثمن نقدی معامله مشکلی ندارد. با قطعی شدن معامله «فخوز» این نخستین‌ باری است که بخش‌ خصوصی واقعی درمعامله‌ای با حجم سنگین به‌میزان ۱۳۶۴ میلیاردتومان موفق به خریداری یکی از شرکت‌‌های بزرگ دولتی می‌شود.