جامع‌نیوز - مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) گفت: هما از شرکت‌هایی است که برای خصوصی شدن کار اصولی انجام می‌دهد، این گونه نیست که بتوان حتی به صورت تقریبی زمان خاصی را پیش‌بینی کرد. سعید حسامی ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: ورود به بورس مقدماتی لازم دارد که فعلا برای فراهم کردن آن تلاش می‌شود تا مرحله اصلی کار شروع شود.

وی افزود: هما از شرکت‌هایی است که برای خصوصی‌شدن کار اصولی انجام می‌دهد این گونه نیست که بتوان حتی به صورت تقریبی زمان خاصی را پیش‌بینی کرد. حسامی همچنین پیرامون قیمت بلیت هواپیما و زیان‌ده بودن هما تصریح کرد: اگرچه افزایش قیمت بلیت یک درخواست قدیمی از سوی ایرلاین‌ها بوده است، اما تاکنون هیچ مصوبه جدیدی مبنی‌بر این موضوع ابلاغ نشده؛ بنابراین برنامه‌ای برای افزایش قیمت‌ها نداریم و با این وضعیت همچنان باید روی نوار زیان‌دهی گام برداریم و منتظر اتفاقات جدیدی باشیم تا بتوانیم این شرکت را به بخش خصوصی واگذار کنیم.

این در حالی است که طی هفته جاری در مراسم تودیع و معارفه وزیر سابق و سرپرست وزارت راه‌وترابری پرویز داودی، معاون اول رییس‌جمهور طی هشداری جدی خواستار انجام هرچه سریع‌تر مقدمات واگذاری هما به بخش خصوصی شد و حتی اعلام کرد: هیچ‌گونه کم کاری و سستی در این زمینه قابل‌توجیه نیست.با این حال اگرچه حسامی در اظهارات خود از کارهای اصولی نام برد، اما با بیان عدم‌قابلیت زمان‌بندی این فرآیند عملا از نشان دادن آینده هما به صورت شفاف و روشن خودداری کرد.

ارائه برنامه زمان‌بندی شده در استراتژی شرکت‌های عظیمی نظیر هما در سراسر دنیا امری کاملا پیش افتاده و حتی الزامی است؛ چرا که شرکت‌ها اهداف مدت‌دار خود را در قالب پیش‌بینی‌هایی براساس برنامه زمان‌بندی شده انجام می‌دهند. با این وجود گویا بزرگ‌ترین شرکت هواپیمایی ایران که اتفاقا دولتی هم هست، هیچ ذهنیتی از زمان آغاز و پایان پروژه‌ای به این بزرگی ندارد.