گروه بورس: بحث واگذاری سهام شرکت مخابرات در بورس بیش از یک ماه است که از سوی مدیران این شرکت در جریان است، اما به دلایل متعدد عرضه‌ این سهام در بورس با تاخیر و تعویق مواجه شده است. مدیران مخابرات در اظهارات خود دلیل این تاخیر را آماده نبودن سازمان بورس و سازمان خصوصی‌سازی برای عرضه سهام این شرکت بزرگ اعلام کرده‌اند اما مدیران سازمان‌‌‌های یاد شده دلایلی دیگر از قبیل آماده نبودن صورت‌‌های مالی، عدم تعیین تکلیف ودایع مشترکان، ثبت نشدن سرمایه شرکت و ... عنوان کرده‌اند. در‌حال‌حاضر، موانع یاد شده از سوی این دو سازمان مرتفع شده اما هنوز از واگذاری آن خبری نیست.

این در حالی است که غلامی معاون سازمان خصوصی‌سازی حدود بیست روز قبل گفته بود: پس از ثبت سرمایه جدید EPS سال ۸۶، مانعی برای عرضه سهام مخابرات وجود نخواهد داشت.

وفا غفاریان رییس هیات‌مدیره مخابرات در تازه‌ترین اظهارات خود از احتمال عرضه سهام این شرکت تا هفته‌‌های آینده برای کشف قیمت در بورس خبر داده است.

وی با بیان این مطلب در گفت‌و‌گو با فارس گفت: شرکت‌های خارجی می‌توانند تا ۱۰ درصد بصورت بلوکی و یا خرد، سهام مخابرات ایران را خریداری کنند.

غفاریان با اشاره به تمایل برخی شرکت‌های خارجی برای خرید سهام مخابرات ایران اظهارداشت: هم‌اکنون با این شرکتها در حال رایزنی هستیم و اطلاعات اولیه را نیز اخذ کرده ایم.

وی در خصوص واگذاری سهام مخابرات ایران در بورس نیز اظهار داشت: در تلاش هستیم تا ۵۱ درصد سهام مخابرات را پس از ارائه ۵ درصد سهام برای کشف قیمت، واگذار کنیم و خصوصی شویم.