ایسنا- واگذاری شرکت‌ها به صورت هلدینگ از سال‌های گذشته مطرح شد که متاسفانه اجرایی نشد که این بحث امسال مورد توجه قرار گرفته و طبق آن قرار است شرکت‌های مشمول واگذاری اصل ۴۴ قانون اساسی به صورت هلدینگ واگذار شوند. نصرا... برزنی، نایب رییس شرکت بورس، واگذاری‌های هلدینگی شرکت‌ها را مد نظر قرار داد و با اشاره به اینکه واگذاری شرکت‌ها به صورت هلدینگ از سال‌های گذشته مطرح شده است، گفت: واگذاری به صورت هلدینگ به دلیل اندازه بزرگ شرکت‌ها مطلوب بوده و در این‌صورت تنوع ریسک شرکت‌ها کاهش و سود مطمئنی برای سرمایه‌گذاران ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به واگذاری هلدینگی در سایر کشورها از جمله عربستان نحوه قیمت‌گذاری این نوع واگذاری را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: قیمت‌گذاری این شرکت‌ها براساس حساب‌های تلفیقی شرکت به راحتی قابل محاسبه بوده و مشکلی برای قیمت‌گذاری مجموعه شرکت‌ها ایجاد نمی‌شود.

مدیرعامل کارگزاری بانک اقتصاد نوین تصریح کرد: در صورت واگذاری شرکت‌ها به صورت هلدینگ، اندازه بازار بزرگتر شده و شرکت‌های با اندازه بزرگ وارد بازار می‌شوند، همچنین تعداد سهامداران بازار از این طریق افزایش می‌یابد؛ بنابراین بهتر است شرکت‌هایی که مشمول واگذاری قرار می‌گیرند به صورت هلدینگ وارد بازار سرمایه کشور شوند.