ایسنا- اگرچه روند تصمیم‌گیری دولت برای واگذاری سهام عدالت مطلوب است، ولی واگذاری‌ها باید متناسب با ظرفیت بورس و بازار سهام باشد در غیر این صورت سهام در بازار بی‌ارزش می‌شود و قدرت خود را از دست می‌دهد. منوچهر یزدانی، معاون اشتغال وزارت تعاون، با اشاره به سالروز ابلاغ بند ج سیاست‌های اصلی ۴۴ اظهار کرد: موضوع واگذاری سهام عدالت فرآیندی را طی کرد و دولت منتظر لایحه اجرای اصل ۴۴ نماند زیرا هنگامی که بند ج از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شد قانون و مقررات قبلی وجود داشت و قانون برنامه چهارم پیش‌بینی کرده بود که واگذاری‌ها صورت بگیرد.

وی ادامه داد: طی نامه‌ای هم که رییس‌جمهور به مقام معظم رهبری برای واگذاری سهام عدالت به تعاونی‌ها ارسال کرده و به تایید ایشان رسید، دولت این اجازه را ملاک عمل قرار داد و کار واگذاری را دنبال کرد.

یزدانی خاطر نشان کرد: بند ج سیاست‌های کلی اصل ۴۴ با وجود آنکه دیرتر ابلاغ شد، اما زودتر به اجرا درآمد، اظهار کرد: دولت در پایان اسفند ماه سال ۸۶ تصمیمی‌ اتخاذ و به سازمان خصوصی‌سازی ابلاغ کرد که به موجب آن علاوه بر پنج‌میلیون نفر در مرحله اول بیست‌میلیون نفر دیگر را نیز فراخوان و اطلاعات آنان را تکمیل و برای عضویت در تعاونی‌های سهام عدالت آماده کند. معاون اشتغال وزارت تعاون متذکر شد: همچنین دولت تکلیف کرد که معادل ۱۲هزار و ۷۰۰میلیارد تومان به آنها سهام واگذار شود که تاکنون سابقه نداشته چنین سهامی به بخش تعاونی تعلق بگیرد.