فارس- ۱۶هزار نفر از کارکنان شرکت مخابرات ایران طی فراخوان اعلام شده در خصوص خرید سهام علاوه بر سهام ترکیبی کارکنان درخواست خرید ۳۰۸‌میلیارد تومان سهام دارند.

داوود زارعیان، مدیرکل روابط عمومی شرکت سهامی مخابرات ایران، خرید ۳۰۸‌میلیارد تومان سهام از سوی کارکنان مخابرات قطعی نشده و تنها این افراد پیشنهاد خرید خود را اعلام کردند. وی افزود: طی دعوتی از کارکنان بورس نهایتا ۲۰ کارگزار داوطلب شدند خرید سهام برای کارکنان مخابرات را انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: برای اینکه بحث خرید سهام کارکنان سریع‌تر انجام شود، هر کارگزاری چند استان را به عهده گرفته و شرکت مخابرات نیز به آنها ابلاغ کرده آماده خرید سهام باشند.

زارعیان در پاسخ به این سوال که خرید سهام برای کارکنان به چه ترتیبی انجام می‌شود؟ گفت: دو پیشنهاد برای خرید سهام کارکنان مطرح است. عده‌ای معتقدند از همان ۵درصدی که قرار است برای کشف قیمت عرضه شود سهام کارکنان خریداری شود و عده‌ای دیگر هم بر این اعتقادند که خارج از ۵‌درصد کشف قیمت خریداری شود.

وی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه اگر خرید سهام برای کارکنان خارج از ۵‌درصد کشف قیمت انجام شود، باز هم قیمت سهام همان قیمت روز کشف قیمت خواهد بود گفت: قیمت خرید سهام برای کارکنان به قیمت روز کشف قیمت خواهد بود.

مدیرکل روابط عمومی شرکت سهامی مخابرات ایران افزود: دولت در سال ۸۲ یا ۸۳ مصوبه‌ای را تصویب کرد که طبق آن اجازه داده شده برای بالابردن انگیزه و بهره‌وری کارکنان می‌توان علاوه بر سهام ترجیحی کارکنان اقدام به خرید سهام بیشتر کنند.

زارعیان گفت: در بخش فروش سهام شرکت مخابرات اولویت خرید سهام با کارکنان است و شرکت هم در حال حاضر مشغول انجام مقدمات اولیه این کار است.

وی افزود: به تمامی کارکنانی که درخواست خرید سهام داشتند فرم درخواست سفارش سهام ارائه کردیم و بعد از جمع‌آوری فرم‌ها اگر کارکنان پول واریز کنند، اطلاعات آنها برای خرید سهام به بورس اعلام می‌شود.