فارس- بیش از ۷/۱‌میلیارد سهم ۹ شرکت بورسی بر اساس مصوبات دولت راهی سبد سهام عدالت شد. سبد سهام عدالت در حالی از سهام شرکت‌های بورسی و غیربورسی مختلفی تشکیل شده که براساس مصوبات دولت یک‌میلیارد و ۷۷۳‌میلیون و ۱۰۹‌هزار و ۹۰۰ سهم دیگر از ۹ شرکت بورسی وارد این سبد شد. بر اساس این گزارش، این تعداد سهام معادل یک‌درصد از کل سهام ۴۲۰ شرکت بورسی است و شامل شرکت‌های سایپا با بیش از ۵/۹۶‌میلیون سهم، سرمایه‌گذاری رنا با ۷۲‌میلیون، ملی مس با بیش از ۶/۲۲۶‌میلیون، ایرالکو با ۷/۴۹‌میلیون سهم، فولاد خوزستان با ۵۴۸‌میلیون سهم، مپنا با بیش از ۶/۵۳۶‌میلیون سهم، سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی ایران با ۳/۱۷۶‌میلیون سهم، ایران خودرو با ۶۳‌میلیون سهم و پارس سوئیچ با ۳/۴‌میلیون سهم می‌شود.

با توجه به اعمال تخفیف ۵۰‌درصدی در ارائه سهام به سبد عدالت، قیمت سهام شرکت‌های سایپا و سرمایه‌گذاری رنا ۷۴۳ و ۷۰۷ ریال، ملی مس ۴۱۴۰‌ریال،‌ ایرالکو‌ ۵۵۰۳‌ریال، فولاد خوزستان‌ ۱۶۷۵ریال، سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی ایران ۲۴۹‌ریال، ایران خودرو ۸۵۰ ریال و پارس سوئیچ ۸۵۰‌ریال در نظر گرفته شده است.

بر اساس این گزارش، به جز شرکت‌های پارس سوئیچ و مپنا که متعلق به شرکت‌های مادر تخصصی ساتکاب و توانیر هستند هفت شرکت دیگر از زیرمجموعه‌های وزارت صنایع و معادن و ۲ سازمان گسترش و توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی به شمار می‌روند.