فارس- یک کارگزار بورس شرایط کنونی بازار سهام را تشریح کرد و از بازگشت مجدد رونق به بازار سهام در روز‌های آینده خبر داد.

عباس دهقان رییس هیات‌مدیره کارگزاری کارآمد اظهار داشت: پس از دو روز روند نسبی نزولی بازار که با رقابت دیدنی خریداران و فروشندگان در نمادهای پرپتانسیل همراه بود، بالاخره روز گذشته فروشندگان با فشار خود رکود را در بازار تثبیت کردند و نمادهای پیشرو یک ماه اخیر با صف‌های فروشی مواجه شدند که تقاضای خرید جدی را در برابر خود نمی‌دیدند. به گفته وی این وضعیت به طور طبیعی سبب نگرانی سهامدارانی می‌شود که سهام برتر را در سبد خود دارند و به احتمال فراوان، موفق به فروش در شرایط عرضه سنگین بی‌پاسخ نمی‌شوند.

دهقان گفت‌: سهام گروه فولاد و سنگ‌آهن که نمادهای برتر بازار در هفته‌های اخیر بوده‌اند، رشد پرشتاب و چند ده درصدی را تنها ظرف یک ماه اخیر تجربه کرده‌اند.

وی ادامه داد: مجموع دلایل بیرونی بازار از جمله آرامش عرصه سیاسی، رکود بازارهای موازی و تزریق نقدینگی باعث شد که اقبال گسترده‌ای به نمادهای این دو گروه (که پتانسیل سودآوری فوق العاده‌ای داشتند) صورت گیرد و برخی اقدامات چون اعلام عایدی جدید شرکت‌‌ها سبب رشد بی‌وقفه ارزش این دسته سهام شد.

به اعتقاد دهقان تحت این شرایط تمامی‌سهامداران این شرکت‌ها با سوددهی مناسب دارایی‌هایشان روبه‌رو شدند و تمایل به فروش و شناسایی سود در آن‌ها تقویت شد. در چنین شرایطی به طور معمول بازار به دنبال بهانه‌ای برای فروش می‌گردد که انتظار به وجود آمدن موقعیت عرضه، در نهایت این فرصت را فراهم می‌کند.