گروه بورس- مدیر عامل شرکت مخابرات ایران گفت: به گران بودن قیمت فروش سهام شرکت مخابرات ایران اعتقاد ندارم و قیمت تعیین شده نهایی از سوی بورس در توان کنسرسیوم‌های داخلی است.

ملاک قیمت سهام مخابرات

صابر فیضی در گفت‌وگو با مهر با بیان مطلب فوق گفت: رقم واقعی فروش نیز پس از کشف قیمت در بورس اوراق بهادار انجام خواهد شد و قیمت نهایی از سوی بازار و شاخص‌های اقتصادی آن تعیین می‌شود و طرح موضوع ارزان بودن یا گران بودن فروش سهام آن در بورس محلی از اعراب ندارد. واگذاری، مانع انتقال انحصار

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران افزود: این نظر کارشناسان که فروش سهام شرکت مخابرات ایران، انتقال انحصار از بخش خصوصی به بخش دولتی است را نیز قبول ندارم و به دلیل کلان بودن رقم سهام این شرکت، سهام مخابرات در دست گروه‌های کوچک‌تر و سهامداران خرد قرار خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: واگذاری سهام این شرکت به بخش خصوصی مانع انتقال انحصار به افراد خاص است و تاکنون اظهار تمایلات زیادی برای خریداری سهام این شرکت وجود داشته است.

گروه‌های خرد سهامدار می‌شوند

فیضی اظهار داشت: واگذاری زیرمجموعه‌های شرکت مخابرات ایران نیز به گروه‌های خرد انجام خواهد شد و هیچ‌گونه انحصاری در این بخش‌ها نیز به وجود نخواهد آمد.

شمارش معکوس برای عرضه «شینا»

از طرفی دیگر در پی ارائه رسمی امیدنامه و اطلاعات عملکرد سال‌های ۱۳۸۴ و ۱۳۸۵ و ۶ماهه نخست سال ۱۳۸۶ شرکت پالایش نفت اصفهان، شمارش معکوس برای ورود این شرکت مشمول اصل ۴۴ به بخش خصوصی آغاز شد. مدیرعامل شرکت پالایش نفت اصفهان در این باره گفته، این شرکت، از سال ۱۳۵۸ فعالیت خود را آغاز کرده و ظرفیت فعلی در دسترس پالایشگاه اصفهان هم اکنون ۳۷۵هزار بشکه در روز است که در دو مجتمع پالایشگاهی این مجموعه تولید می‌شود و در حال حاضر نیز ۲۳درصد از انواع فرآورده‌های نفتی کشور را تامین می‌کند.

برنامه پالایشگاه برای افزایش سرمایه

منوچهر آقانژاد آخرین سرمایه شرکت پالایش نفت اصفهان (با نماد شینا) را بیش از یک هزار و ۱۷۳میلیارد ریال اعلام کرد و اظهار داشت: مطابق برنامه هیات مدیره، پس از اخذ مجوز از بورس، این میزان به بیش از۴ هزار و ۱۶۲میلیارد ریال افزایش خواهد یافت. آقانژاد در ادامه افزود: تحول مهم شرکت در سال ۱۳۸۶، تغییر مبنای خرید نفت خام و فرآورده بوده، به این ترتیب که نفت خام با ۷/۹۳درصد متوسط بهای محموله‌های صادراتی از شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی تحویل گرفته شده و فرآورده‌های به قیمت بین‌المللی تحویل آن شرکت می‌شود.

«سکرد» بالاخره می‌آید

همچنین بعد از به تعویق افتادن عرضه سهام سیمان کردستان، دوشنبه جاری ۱۵‌درصد از سهام این شرکت سیمانی در بازار دوم بورس عرضه خواهد شد.

مدیر عامل شرکت بورس در حالی از عرضه احتمالی سهام سیمان کردستان در روز دوشنبه گذشته خبر داده بود که پیش از این وی به فارس خبر داده بود دلیل به تعویق افتادن این اقدام انتظار فروشنده این سهم (سرمایه‌گذاری غدیر) برای تعیین قیمت محصول سیمان است. آخرین تصمیمات و اخبار از عرضه ۱۵‌درصد از سهام سیمان کردستان در روز دوشنبه جاری (۲۰ خرداد) حکایت دارد.