شهرداری سهام خود را در بانک سرمایه واگذار می‌کند

فارس- قالیباف از واگذاری سهام شهرداری تهران در بانک سرمایه خبر داد و گفت: دیگر نیازی به بانک سرمایه نداریم. محمدباقر قالیباف شهردار تهران در در پاسخ به این پرسش که تکلیف سهام ۱۵۰‌میلیارد تومانی شهرداری تهران در بانک سرمایه که در سال ۸۵ خریداری شده است چگونه خواهد بود، گفت: سهام شهرداری تهران در بانک سرمایه را به افرادی که خریدار هستند، واگذار خواهیم کرد.

به گفته قالیباف، سهام بانک سرمایه از سوی سازمان بازنشستگی شهرداری تهران خریداری شده است.

وی در پاسخ به این پرسش که تاکنون بانک مرکزی اجازه نداده است این سهام به نام شهرداری تهران شود؟ گفت: مشکلی در این خصوص وجود ندارد، همچنین سازمان بازرسی نیز گفته است این کار انجام شود.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مصوبه موسسه مالی اعتباری شهر را دریافت کرده‌ایم دیگری نیازی به بانک سرمایه نداریم و سهام شهرداری تهران در بانک سرمایه را واگذار خواهیم کرد.

قالیباف با اشاره به توافق انجام شده بین شهرداری تهران و بانک مرکزی در خصوص موسسه مالی اعتباری شهر، گفت: این موسسه در حال حاضر تشکیل و جایگزین تعاونی اعتباری شهر شده است.

شهردار تهران اظهار داشت: اکنون شهرداری تهران و کلانشهرهای دیگر صاحب یک موسسه مالی اعتباری شده‌اند که موافقت این کار نیز به صورت کتبی اعلام شده و موسسه مالی اعتباری شهر جایگزین تعاونی اعتباری می‌شود و در ۸ کلانشهر نیز شعبات خود را افزایش می‌دهد.

به گزارش فارس، در راستای ساماندهی موسسات مالی و اعتباری، تعاونی اعتباری شهر موسسه مالی و اعتباری شد.

در راستای اجرای قانون ساماندهی موسسه‌های مالی و اعتباری و به‌ دنبال ساماندهی ۵ موسسه مالی و اعتباری توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، پس از انجام تکلیف بانک مرکزی به شهرداری تهران مبنی بر واگذاری حدود ۴۰‌درصد‌ سهام خود در بانک سرمایه به بخش خصوصی و با مشارکت شهرداری ۷ کلانشهر ایران، تعاونی اعتباری شهر به موسسه مالی و اعتباری شهر تبدیل شد.

طهماسب مظاهری رییس‌کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در نشستی با حضور محمدباقر قالیباف شهردار تهران و جمعی از شهرداران برخی کلانشهرها ضمن تاکید بر حفظ منافع سپرده‌گذاران در موسسه مالی و اعتباری شهر، خاطر نشان کرد: در راستای جابه‌جایی صورت گرفته سپرده‌گذاران با اطمینان بیشتری به این موسسه اتکا خواهند کرد، چرا که انتظاراتی که از یک موسسه مالی و اعتباری تحت نظر بانک مرکزی دارند در موسسه مالی و اعتباری شهر به‌طور کامل برآورده خواهد شد.

رئیس‌کل بانک مرکزی به ایجاد اطمینان و آرامش‌خاطر سپرده‌گذاران و سایر مشتریان موسسه مالی و اعتباری شهر اشاره کرد و افزود: نظارت بانک مرکزی بر فعالیت موسسه‌های مالی و اعتباری موجب اطمینان خاطر مشتریان است که تحت هیچ شرایطی منافع آنان به خطر نخواهد افتاد.