فارس- مدیرعامل شرکت بورس آخرین وضعیت عرضه سهام شرکت‌ها را اعلام کرد.

علی رحمانی در باره عرضه سهام شرکت‌های جدید در بورس اظهار داشت: هر شرکتی که آماده و از شفافیت اطلاعاتی کاملی برخوردار باشد، از زمان عرضه زودتری برخوردار خواهد شد.
وی در خصوص عرضه سهام پالایشگاه اصفهان گفت: زمان عرضه این شرکت اصل چهل و چهار قطعا ۵ خرداد نخواهد بود و سازمان خصوصی این شرکت‌ را در روزهای دیگری واگذار خواهد کرد.
وی ادامه داد: با توجه به پذیرش این شرکت، امکان عرضه سهم آن در 19 خردادماه وجود دارد.
رحمانی تاکید کرد: سیستم مبادلات پالایشگاهی در حالی از کارمزدی به خرید محصولات تغییر کرده که پالایشگاه اصفهان باید دراین زمینه شفاف‌سازی کند.
مدیرعامل شرکت بورس در خصوص شرایط عرضه‌ شرکت مخابرات خاطرنشان کرد: پیشرفت کاری این شرکت جهت عرضه سهام مطلوب است و در صورت انجام کامل اطلاعات، سهام این شرکت مشمول اصل 44 نیز احتمالا در 23 خردادماه انجام خواهد شد.
رحمانی درباره وضعیت عرضه سهام بانک‌ها در بورس گفت: موسسات بانکی قابل عرضه در بورس باید دو مورد مهم تعهدات بازنشستگی و تعهدات دولت به بورس را از لحاظ موادی چون مالیات مشخص کنند تا زمینه حضور در بورس را داشته باشند.
رحمانی از اجرایی شدن بازارهای اول و دوم از امروز خبر داد و گفت: حضور شرکت‌ها در هر یک از این دو بازار مزیت محسوب می‌شود و علاوه بر این هیچ مزیت یا مشوق دیگری برای شرکت‌های بورسی حاضر در بازار‌ها وجود ندارد.
وی افزود: شرکت‌های بازار دوم می‌توانند با احراز شرایط حضور در بازار اول، زمینه پیشرفت و افزایش اعتبار را فراهم کنند.
رحمانی در برابر این مطلب که با ابلاغ تغییر یا اصلاح شاخص‌های بورس چه مراحلی باید طی شود، گفت: واحد مطالعات و تحقیقات شرکت بورس بررسی‌هایی را در این رابطه انجام داده، اما تغییر و اصلاح شاخص‌ها به ‌کارگیری از سیستم‌ جدید معاملات بستگی دارد تا با راه‌اندازی آن امکان تغییر یا اصلاح شاخص‌ها فراهم شود.