گروه بورس - سندیکای صنعت برق نگرانی خود را از روند خصوصی‌سازی این صنعت اعلام کرد. سندیکای صنعت برق اعلام کرد:روزنامه رسمی در شماره مورخ ۱۰/۱/۸۷ خود خبر انحلال شرکت «تهران نیرو» را اعلام کرد.این شرکت که سال گذشته در جریان واگذاری شرکت‌های وابسته به توانیر به بخش خصوصی واگذار شده بود، پس از مدت کوتاهی پس از واگذاری، با اعلام انحلال، بسیاری از شرکت‌های طرف قرارداد خود را بلاتکلیف رها کرد و وصول مطالبات آنها را در هاله‌ای از ابهام قرار داد.پیش از واگذاری این شرکت، سندیکای صنعت برق، نگرانی خود را از واگذاری این شرکت اعلام کرده بود. این سندیکا با ارسال نامه‌ای به مدیرعامل شرکت توانیر با اشاره به ابهامات موجود در واگذاری این شرکت، انحلال آن را پیش‌بینی کرده بود.با این وجود، مقامات مسوول، هشدارهای کارشناسان را جدی تلقی نکردند که نتیجه آن نه تنها افزایش بهره‌وری یا کارآیی این شرکت نبود، بلکه به شکست آن انجامید.

چندی قبل، سندیکای صنعت برق بیانیه‌ای درباره الزامات اجرایی اصل ۴۴ در این صنعت منتشر و اعلام کرد: اجرای موفق این اصل، بدون توجه به تفاوت‌های ساختاری بنگاه‌های اقتصادی دولت و درک درست تفاوت‌های بین صنعت، خدمات و تجارت در اقتصاد، به‌ویژه در حوزه صنایع با تکنولوژی بالا، با موانع و تالی فسادهای بسیاری همراه خواهد بود. سندیکای صنعت برق ایران همچنین خواهان خلع ید خریداران سهام و واگذاری آن به افراد ذی‌صلاح و نظارت جدی تشکل‌های صنعت برق بر روند خصوصی‌سازی در این صنعت و مداخله جدی نهادهای نظارتی در آن شده است.

این سندیکا همچنین بر لزوم توجه مسوولان خصوصی‌سازی صنعت برق تاکید کرده و شفافیت و رقابتی بودن فرآیند خصوصی‌سازی و استفاده از تجارب دو دهه قبل را خواستار شده است.

در این بیانیه همچنین آمده است: توجه به نقش و تاثیر تشکل‌های بخش خصوصی در اجرای سیاست‌های یادشده و تسهیل نظارت آنها بر نحوه اجرای خصوصی‌سازی از سوی دولت، می‌تواند زمینه کاهش خطاها و پیشگیری از انحراف برنامه‌ها را فراهم آورد.