ایسنا- معاون سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با انتقاد از عملکرد سازمان خصوصی‌سازی گفت: باید بررسی کرد که وضعیت واحدهای صنعتی واگذار شده به بخش خصوصی بعد از واگذاری در مقایسه با قبل از واگذاری چگونه بوده است. غلامرضا کرامتی ‌فرد در این مورد توضیح داد: به اعتقاد من سازمان خصوصی‌سازی باید در فرآیندهای خود برای واگذاری شرکت‌های صنعتی به بخش خصوصی تجدیدنظر کند. نباید واحدهای تنها صرفا به هر کسی که قیمت بالاتری پیشنهاد می‌دهد، واگذار شود؛ بلکه افراد متقاضی باید توانایی اجرایی پروژه‌ها را نیز داشته باشند.

او با اشاره به اینکه باید میزان موفقیت سیاست خصوصی‌سازی واحدهای صنعتی طی چند سال گذشته به طور کلی مورد بررسی و تحلیل قرار بگیرد، توضیح داد: باید بررسی کرد که واحدهای واگذار شده قبل از واگذاری چقدر مالیات به دولت پرداخت می‌کردند یا اشتغال داشتند و بعد از واگذاری چه وضعیتی دارند.

کرامتی‌فرد افزود: همچنان مشکل واگذاری برخی از طرح‌های در حال اجرای ایدرو به بخش خصوصی از سوی سازمان خصوصی‌سازی وجود دارد که در حال تلاش برای حل این مشکل هستیم.

معاون سرمایه‌گذاری‌های صنعتی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران همچنین با تاکید بر اقتصادی بودن پروژه‌های اجرا شده توسط این سازمان در مناطق محروم، عنوان کرد: کلیه‌ این طرح‌ها دارای مطالعات توجیه فنی و اقتصادی بوده و هیچ طرحی بدون صرفه اقتصادی اجرا نمی‌شود.