سنا- مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی و نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ وزارت اقتصاد از برگزاری مجمع «ختم تصفیه» شرکت کارگزاری سهام عدالت در اوایل تیرماه امسال خبر داد. داود خانی گفت: براساس مصوبه مجمع عمومی فوق‌العاده سهامداران شرکت کارگزاری سهام عدالت در شهریور سال ۸۸ مقرر شد این شرکت منحل شده و پرتفوی آن به ۳۰ شرکت سرمایه‌گذاری استانی انتقال یابد. بعد از انحلال، شرکت وارد مرحله تصفیه شد و یک مدیر تصفیه برای حل و فصل وضعیت مطالبات و بدهی‌های شرکت، تعیین شد.

وی افزود: مطابق قانون هم مدیر تصفیه باید در سه نوبت آگهی دعوت از بستانکاران و بدهکاران را در روزنامه رسمی شرکت منتشر کند تا فرآیند تصفیه حساب‌ها نهایی شود که این آگهی‌ها طی دو سال اخیر منتشر شده است.

خانی اضافه کرد: در مجمع اسفندماه سال گذشته کارگزاری، مقرر شد هیات تصفیه‌ای متشکل از عمرانی (مدیر تصفیه کارگزاری)، حاجی قربانی (نماینده سازمان خصوصی سازی) و بنده به عنوان نماینده وزارت اقتصاد تشکیل شود تا فرآیند انحلال با سرعت بیشتری پیگیری شود.

وی ادامه داد: براساس توافقات جلسه مجمع، مهلت سه‌ماهه‌ای برای نهایی کردن کارهای باقیمانده کارگزاری به منظور ختم تصفیه نهایی تعیین شد که به معنی برگزاری مجمع ختم تصفیه در تیرماه امسال است.

خانی در پاسخ به این سوال که آیا در مجمع ختم تصفیه نمایندگان مشمول سهام عدالت حضور دارند یا خیر، گفت: ۳۰ شرکت سرمایه‌گذاری استانی به عنوان نمایندگان قریب ۳۹ میلیون سهامدار سهام عدالت در مجمع حاضر خواهند بود. ضمن اینکه وزارت اقتصاد، سازمان خصوصی سازی و سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران هم هر کدام با یک سهم، سهامداران این کارگزاری هستند.