سنا- رییس‌ سازمان بورس و اوراق بهادار با اعلام برگزاری ششمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه در تاریخ ۱۹ الی ۲۲ اردیبهشت ماه سال جاری، از حضور نمایندگان بیش از ۱۵ کشور در این نمایشگاه و همچنین چهارمین دوره بین‌المللی بازار سرمایه اسلامی خبر داد. دکتر علی صالح‌آبادی با بیان اینکه نمایشگاه بورس، بانک و بیمه، از نظر تعداد مشارکت‌کننده و وسعت برگزاری، بزرگ‌ترین نمایشگاه صنعت مالی در خاورمیانه محسوب می‌شود، افزود: در این نمایشگاه که در فضایی بالغ بر ۲۴ هزار مترمربع برگزار می‌شود، حدود ۲۰۰ شرکت فعال در حوزه بازار سرمایه، بازار پول و بیمه از ایران و سایر کشورها، آخرین دستاوردها و خدمات خود را در این عرصه ارائه خواهند کرد. سخنگوی سازمان بورس همچنین از برگزاری چهارمین دوره بین‌المللی بازار سرمایه اسلامی با حضور نماینـدگان بازار سرمایه ۱۵ کشور، همزمان با برگزاری نمایشگاه بین‌المللی بورس خبر داد و خاطرنشان کرد: در این دوره که هر سال، با همکاری سازمان بورس و اوراق بهادار و بانک توسعه اسلامی برگزار می‌شود، صاحب‌نظران و متخصصان ارشد بازار سرمایه اسلامی از ایران و سایر کشورها درخصوص آخرین دستاورهای این حوزه بحث و تبادل نظر می‌کنند.

دکتر صالح‌آبادی استقبال دست‌اندرکاران بازارهای مالی ایران و سایر کشورها از ششمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه و همچنین چهارمین دوره بین‌المللی بازار سرمایه ایران را بسیار قابل‌توجه توصیف کرد و گفت: با برگزاری این نمایشگاه و اطلاع‌رسانی گسترده در این خصوص، سازمان بورس و اوراق بهادار و سایر دست‌اندرکاران صنعت مالی کشور گامی بسیار مؤثر در راستای توسعه تعاملات بین‌المللی کشور در عرصه مالی و پولی برخواهند داشت.

مهم‌ترین اتفاق عمر ۴۵ ساله بورس

یک کارشناس بازار سرمایه نیز برگزاری نمایشگاه بازار سرمایه در سطح بین‌المللی را یکی از اتفاقات مهم بورس دانست و اظهار کرد: برگزاری نمایشگاهی از این دست، فرهنگ سهامداری را در کشور ارتقا می‌دهد.

مصطفی آقادوست با اشاره به اینکه تعداد سهامداران با وجود پتانسیل بالای بازار سرمایه در کشور ما در مقایسه با بازارهای بزرگ دنیا محدود است، تصریح کرد: این نمایشگاه می‌تواند سرمایه‌گذاران را در سطح بین‌المللی به سمت بورس جذب کند؛ به طوری که سرمایه‌گذاران خارجی با بورس تهران آشنایی بیشتری پیدا کرده و به این ترتیب تعداد سهامداران بورس در داخل و خارج از کشور افزایش یابد. وی با تاکید بر اینکه بورس تهران نسبت به بازارهای منطقه از بازدهی بیشتری برخوردار است، تصریح کرد: با این وجود ورود سرمایه‌گذاران خارجی نیازمند معرفی بورس در سطح بین‌المللی است که این هدف با برگزاری نمایشگاه در این سطح قابل دسترس خواهد بود.

این کارشناس بازار سرمایه حضور سرمایه‌گذاران خارجی در بورس ایران را نیازمند رفع محدودیت‌ها دانست و خاطرنشان کرد: با تسهیل قوانین و رفع محدودیت‌ها ورود سرمایه‌گذاران خارجی به کشور تسهیل خواهد شد و بورس عمق بیشتری پیدا خواهد کرد.

آقادوست در ادامه با تاکید بر اینکه برگزاری نمایشگاه تخصصی و بین‌المللی بورس، بانک و بیمه نیازمند اطلاع‌رسانی به موقع است، خاطرنشان کرد: این اطلاع‌رسانی باید هم در بعد داخلی و هم در بعد بین‌المللی انجام شود. وی با تاکید بر لزوم ارائه تسهیلات مناسب به شرکت کنندگان در نمایشگاه بازار سرمایه تصریح کرد: شرکت‌کنندگان در نمایشگاه و بازدیدکنندگان باید بتوانند با شرکت در نمایشگاه به اهداف خود برسند.

یادآور می‌شود ششمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه، به عنوان بزرگ‌ترین نمایشگاه صنعت مالی خاورمیانه و یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های صنعت مالی در جهان در روزهای ۱۹ تا ۲۲ اردیبهشت ماه امسال، توسط سازمان بورس و اوراق بهادار و با مشارکت سایر دست‌اندرکاران بازار سرمایه، بازار پول و بیمه کشور، در محل دائم نمایشگاه‌های بین‌المللی تهـران برگزار می‌شود.