مجمع عمومی عادی سالانه شرکت سیمان آرتا اردبیل روز سه‌شنبه در تاریخ 25/11/1390 در محل مجموعه فرهنگی ورزشی وزارت کار (سالن تلاش) با حضور 96 درصد سهامداران برگزار شد.

در مجمع مزبور ریاست جلسه بر عهده آقای مهجوری و نظارت جلسه بر عهده آقایان نجمی و شجاعی بود. همچنین آقای امینی مدیرعامل شرکت سمت دبیری جلسه را بر عهده داشت. در این جلسه پس از قرائت گزارش هیات‌مدیره و گزارش بازرس قانونی، صورت‌های مالی به تصویب رسید و تقسیم مبلغ ۱۶۰۰ ریال سود به ازای هر سهم مورد تصویب قرار گرفت. لازم به ذکر است در مجمع عمومی فوق‌العاده اعضای هیات مدیره به مدت دو سال دیگر باقی ماندند.



تاریخچه
شرکت سیمان آرتا اردبیل در تاریخ ۲۵/۳/۱۳۶۶ با نام شرکت سیمان اردبیل و آهک آذرشهر به صورت شرکت سهامی خاص تاسیس شده و طی شماره ۶۵۸۸۵ مورخ ۲۵/۳/۱۳۶۶ در اداره ثبت شرکت‌ها و مالکیت صنعتی تهران به ثبت رسیده است.
موافقت اصولی صادره توسط وزارت صنایع برای اجرای طرح تولید سیمان در منطقه روستای گرده اردبیل با ظرفیت 2300 تن کلینکر براساس سه شیفت کاری و در خصوص تولید آهک در منطقه آذرشهر با ظرفیت 250 تن آهک هیدراته براساس سه شیفت کاری صادر گردید. با اجرای افزایش ظرفیت کوره در طی سال‌های 84 تا 86 ظرفیت تولید کلینکر از 2300 تن در روز به 3300 تن در روز افزایش یافت. براساس تصمیمات اتخاذشده در جلسه مجمع عمومی فوق‌العاده در تاریخ 11/2/1378 شخصیت حقوقی شرکت از شرکت سهامی خاص به شرکت سهامی عام تبدیل گردید و در تاریخ 6/12/82 بخشی از سهام شرکت از طریق بورس اوراق بهادار تهران به عموم عرضه و بقیه سهام دولتی در آذرماه 1383 به بخش‌خصوصی واگذار گردید. طبق تصمیم مورخ 29/2/1388 مجمع عمومی فوق‌العاده، سال مالی شرکت روز اول دی‌ماه هر سال آغاز و در سی آذرماه هر سال به پایان می‌رسد.
مطابق تصمیم هیات مدیره شرکت طی جلسات شماره ۳۷۹ و ۳۸۳ کارخانه آهک آذرشهر از طریق آگهی مزایده عمومی به فروش رسید و نام شرکت مطابق تصمیم مجمع عمومی فوق‌العاده مورخ ۱۴/۷/۱۳۸۹ از شرکت سیمان اردبیل و آهک آذرشهر به شرکت سیمان آرتااردبیل تغییر یافت.


مجوز تاسیس
براساس بند چهار دستورالعمل شماره 924 در تاریخ 16/3/1366 معاونت نخست‌وزیری مجوز تاسیس شرکت، به منظور اجرای پروژه سیمان اردبیل و آهک آذرشهر صادر گردیده است.
تاریخ تاسیس شرکت
در تاریخ 25/3/1366 شرکت به شماره 65885 در تهران ثبت گردید و در تاریخ 6/5/1379 دفتر مرکزی شرکت به کارخانه سیمان اردبیل منتقل و تحت شماره 2729 اداره ثبت شرکت‌های اردبیل به ثبت رسیده است.
موضوع فعالیت شرکت طبق اساسنامه
موضوع فعالیت شرکت عبارت است از:
الف- موضوعات اصلی:
- تولید انواع سیمان و مشتقات آن و ایجاد و تاسیس کارخانجات تولید سیمان و صنایع جنبی وابسته به آنها، تهیه و تامین کلیه مواد و وسایل، دستگاه‌ها و ماشین‌آلات و تجهیزات موردنیاز این صنایع از داخل و خارج کشور.


ب- موضوع فرعی:
- اکتشاف، استخراج و بهره‌برداری از کلیه معادن موردنیاز این صنعت از قبیل سنگ‌آهک، خاک رس، سنگ‌گچ، سنگ‌آهن، سلیس، پوزولان و غیره.
- مشارکت در شرکت‌های موجود از طریق بورس یا سایر روش‌های قانونی در جهت تعقیب اهداف اصلی شرکت.
- انجام کلیه معاملات و عملیات مجاز صنعتی و تولیدی، بازرگانی که به طور مستقیم یا غیرمستقیم با تمام یا هر یک از موضوعات مشروحه فوق مربوط می‌باشد، اعم از داخلی و خارجی (صادرات و واردات) از جمله صدور خدمات فنی و مهندسی و کالاها تولیدی کارخانجات سیمان و شرکت‌هایی که به نحوی از انحا در آنها سهیم بوده یا مشارکت داشته باشد.
گستره فعالیت شرکت
گستره فعالیت شرکت در محدوده داخل کشور از استان اردبیل گرفته تا استان‌های همجوار مانند: گیلان، مازندران، آذربایجان شرقی و در محدوده خارج کشور می‌توان به صادرات در کشورهای آذربایجان، قزاقستان، ترکیه و عراق اشاره کرد.