سنا- پذیرش شرکت‌های جدید در بازار سهام، توسعه ابزارهای مالی و صندوق‌های سرمایه‌گذاری، توسعه نرم افزار قرارداد آتی و افزایش نظارت‌ها از مهم‌ترین برنامه‌های شرکت بورس در سال ۹۱ هستند.

مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار با اشاره به عملکرد مثبت بازار سرمایه در سال ۹۰ گفت: شرکت بورس برای سال ۹۱ برنامه‌های زیادی را در دستور کار خود قرار داده است. حسن قالیباف‌اصل ادامه داد: یکی از مواردی که بازار توجه زیادی به آن داشته و برای بازار جذاب است، مساله پذیرش‌هاست. در همین راستا تلاش می‌کنیم تا سال آینده ۱۵ شرکت جدید را در بورس پذیرش کنیم. این شرکت‌ها بیشتر در اندازه‌های بزرگ بوده و سهام آنها از طریق بورس عرضه خواهند شد.

وی تصریح کرد: از دیگر مواردی که سال آینده دنبال خواهد شد، توسعه ابزارهای جدید است؛ زیرا ابزارهای جدید باعث تنوع و افزایش جذابیت بازار سرمایه می‌شوند.

قالیباف با بیان اینکه شرکت بورس در سال ۹۰ مطالعات زیادی را بر روی صندوق‌های قابل معامله سهام انجام داده است، خاطرنشان کرد: این مطالعات در سال ۹۱ گسترده‌تر خواهد شد.وی با اشاره به اینکه شرکت بورس هم‌اکنون مطالعاتی را بر روی موضوع اختیار معامله سهام انجام می‌دهد، ابراز داشت: بخشی از کار انجام شده و احتمالا این موضوع سال آینده اجرایی خواهد شد.

وی درخصوص چشم‌انداز بورس تهران در افق ۵ ساله ابراز داشت: بازار سرمایه یک بازار در حال رشد است و شرکت‌هایی که وارد بورس می‌شوند، فرصت خوبی را در بازار به دست می‌آورند. به علاوه ورود این شرکت‌ها، موجب بزرگ‌تر شدن بازار شده و سرمایه‌گذاران مختلفی را به سمت خود جذب می‌کند.

قالیباف با اشاره به رشد سه برابری ارزش بازار سهام طی سه سال گذشته، افزود: سال ۸۷ ارزش بازار سهام کشور ۴۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بود که در پایان بهمن ماه سال ۹۰ به ۱۲۵ هزار میلیارد تومان رسید. بنابراین می‌توان چنین رشدی را برای آینده هم متصور بود.