فارس- معاون سازمان خصوصی‌سازی با اعلام منطقی‌بودن کشف قیمت ۱۳۰۴ ریالی هر سهم ذوب‌آهن و ورود نوزدهمین شرکت مشمول اصل ۴۴ به بازار سهام، از عرضه تدریجی سهام آن در روزهای آینده و تلاش برای عرضه اولیه هلدینگ خلیج فارس در اسفند ماه خبر داد. ابوالقاسم شمسی جامخانه با بیان اینکه سهام این شرکت با توجه به عرضه از طریق ۷۰۰ ایستگاه و سهمیه ۳۶۰ هزار سهمی هر ایستگاه، توسط شخص یا گروه خاصی خریداری نشده ادامه داد: با توجه به مصوبه واگذاری ۱۰ درصد از سهم ذوب آهن به صورت خرد، طی روزهای آینده و در صورت کشش بازار اقدام به عرضه باقیمانده سهام ذوب‌آهن (کمتر از ۷ درصد) خواهیم کرد. وی افزود: برای عرضه بلوکی هم، سازمان خصوصی‌سازی به هیات واگذاری پیشنهاد خود را ارائه می کند تا بخشی از عرضه بلوکی آن در سال جاری انجام شود که قطعا قیمت عرضه بلوکی از قیمت خرد سهام آن بالاتر خواهد بود.وی درباره برنامه عرضه‌بندی سازمان خصوصی‌سازی گفت: در صورتی که گزارش حسابرسی شده ۶ ماه اول برخی زیرمجموعه‌های هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس نهایی شود، در هفته اول یا دوم اسفندماه پرونده آن در هیات پذیرش مطرح خواهد شد.وی در پایان گفت: در صورت پذیرش و درج نام این هلدینگ بزرگ در بورس، عرضه اولیه این شرکت مشمول اصل ۴۴ هم در اسفند یا حداکثر اوایل سال آینده انجام خواهد شد.

رفع مشکل صندوق بازنشستگی فولاد

همچنین مدیر امور سهام و سرمایه‌گذاری ذوب‌آهن با اعلام تخصیص ۵ درصد از سهام به ۱۶ هزار نفر از کارکنان شرکت گفت: مشکل پرداخت ذوب‌آهن به صندوق کارکنان فولاد با نهایی شدن ماده ۱۵ لایحه بودجه ۹۱ برطرف می‌شود.

وی در رابطه با مشکل صندوق کارکنان فولاد گفت: از دو ماه پیش کمک ذوب آهن به صندوق فولاد قطع شده اما با توجه با لایحه ماده ۱۵ قانون بودجه ۹۱ این مشکل به طور کلی برطرف می‌شود. در این راستا صندوق‌های جهاد و فولاد در وزارت رفاه ادغام شده و از محل دو وزارتخانه رفاه و صنعت، معدن و تجارت کسری منابع صندوق فولاد تامین خواهد شد.