گروه بورس- اعظم شریفی: بازار فرابورس روز گذشته در کنار تشکیل صف‌های خرید، معاملات متعادلی را شاهد بود تا نوسان خاصی را در حجم و ارزش معاملات خود شاهد نباشد.

به گزارش خبرنگار ما، دیروز مرجان‌کار در چندمین روز متوالی با جابه‌جایی ۲۰۶ هزار سهمی همچنان با صف خرید ۲۷۰ هزار سهمی به کار خود پایان داد.
از سوی دیگر، حق‌تقدم پتروشیمی امیرکبیر که روز شنبه شاهد ابطال معاملات خود بود، دیروز با معامله 25 هزار سهمی، صف خرید سنگین 117 میلیون سهمی داشت.
در نماد پتروشیمی امیرکبیر نیز با وجود تقاضای خرید ۲۴۴ هزار سهمی، شاهد معامله ۲۷ هزار سهم بود.
از سوی دیگر، سیمان سبزوار با قیمت 772 ریالی دیگر سهم پرتقاضای بازار با صف خرید 540 هزار سهمی بود که در نهایت نیز عرضه سنگینی را به خود ندید.
بیمه ما هم روز گذشته با وجود گذشت یک هفته از ورود به فرابورس و رشد قیمتی چشمگیر همچنان با صف خرید ۸/۱ میلیون سهمی شاهد دادوستد ۷۸ هزار سهم بود.
از سوی دیگر، افرانت پس از مدت‌ها با دادوستد قابل توجهی به میزان 31 هزار سهم مواجه بود تا با افزایش قیمت 451 ریالی مواجه شود. روان فن‌آور و سبحان دارو نیز نوسان مثبت 5 درصدی را با حجم کم معاملات خود تجربه کردند.
بانک دی با جابه‌جایی ۳۰۰ هزار سهم و بانک سرمایه هم با حجم دادوستد ۷۲۰ هزار سهمی از دیگر نمادهای مورد توجه دیروز فرابورس بودند که با افزایش قیمت، معاملات خود را به پایان بردند.
فولاد آلیاژی یزد هم به عنوان سهم مورد علاقه سهامداران حقیقی فرابورس با حجم 2/1 معاملات خود نوسان مثبت 3 درصدی را به ثبت رساند. همچنین، حجم معاملات فن‌آوا نیز با رشد 65 ریالی قیمت به 965 هزار سهم افزایش یافت.
در همین حال، بیشترین حجم معاملات دیروز را در بازارهای فرابورس، همانند روز شنبه عمران و توسعه شاهد در بازار اول با جابه‌جایی ۹ میلیون و ۱۰هزار سهم بدون نوسان قیمت داشت. این جابه‌جایی‌ها در راستای انتقال بخشی از سهام «ثعمرا» از سوی سهامدار عمده (سرمایه‌گذاری شاهد) صورت می‌گیرد. پتروشیمی کازرون در بازار پایه با خرید و فروش ۱۶۰ سهم و نرخ ۱۲۰۹ ریال کمترین حجم معاملات را داشت. در تحولی دیگر، حق‌تقدم سرمایه‌گذاری توسعه شمال هم در بازار پایه با کاهش قیمت ۵ درصدی، بیشترین کاهش قیمت را از آن خود کرد. پتروشیمی زاگرس نیز از دیگر نمادهای منفی دیروز بود که با ۱۷۰ ریال کاهش قیمت، حجم معاملات ۶۰ هزار سهمی را تجربه کرد.در بازار ابزارهای نوین مالی، بیشترین حجم معاملات را اوراق اجاره امید با جابه‌جایی ۲۰ هزار و ۴۷۰ برگه داشت. این در حالی است که اوراق تسهیلات مسکن هم شاهد کاهش دسته‌جمعی قیمت‌ها تامحدوده ۷۲۰ هزار ریال بودند. در مجموع، ارزش معاملات بازارهای فرابورس ایران روز گذشته با جابه‌جایی ۲۱ میلیون برگه اوراق بهادار، به ۱۲۰ میلیارد ریال رسید.