ایسنا- رییس اداره امور کارگزاران گفت: از این پس مجوز جدید برای راه‌اندازی شرکت‌های کارگزاری صادر نمی‌شود و شرکت‌های کارگزاری فعال در بازار سرمایه باید فعالیت خود را در حوزه‌های مختلف گسترش دهند. محمد عطایی خاطرنشان کرد: طبق رتبه‌بندی که برای کارگزاران بورس اوراق بهادار و بورس کالا انجام شده است، شرکت‌های کارگزاری می‌توانند در سایر بازارها فعالیت کنند به طوری که شرکت‌های کارگزاری بورس کالا طبق رتبه‌بندی می‌توانند در فرابورس و بورس به معامله بپردازند و از این طریق فعالیت خود را گسترش دهند.

عطایی با تاکید بر این‌که تعداد شرکت‌های کارگزاری در بازار سرمایه کافی است، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۰۸ شرکت کارگزاری در بازار سرمایه فعال است که از این میان ۳۳ شرکت فقط در بورس، اوراق بهادار ۲۰ شرکت فقط در بورس کالا و ۵۵ شرکت در بورس اوراق بهادر و بورس کالا فعالیت می‌کنند و ۸۱ شرکت کارگزاری نیز مجوز فعالیت در بازار فرابورس را دارند. وی ادامه داد: به این ترتیب شرکت‌های کارگزاری با توجه به رتبه‌بندی خود می‌توانند فعالیت خود را در سایر بازارها گسترش دهند و براساس رتبه‌ای که کسب کردند در بورس اوراق بهادار، بورس کالا یا فرابورس به معامله بپردازند.

رییس اداره امور کارگزاران سازمان بورس با بیان این‌که رتبه‌بندی کارگزاران بورس اوراق بهادار و بورس کالا در سال آینده نیز انجام می‌شود، عنوان کرد: در رتبه بندی ارتقای حوزه فعالیت مطرح است و این اقدام انگیزه‌ای برای ارتقای کارگزاران از نظر کیفیت و کمیت خدمات است بنابراین شرکت‌های کارگزاری برای کسب رتبه‌های بالا باید مجوزهای جدید کسب کنند.