سنا- اداره امور کارگزاران سازمان بورس و اوراق بهادار شرایط اخذ تاییدیه فنی مرکز تماس کارگزاری و نحوه صدور مجوز بهره برداری از مرکز تماس کارگزاری را اعلام کرد. در اطلاعیه اداره امور کارگزاران سازمان بورس آمده است: شرکت‌های تولیدکننده مرکز تماس کارگزاری می‌توانند پس از اعمال شرایط فنی، درخواست دریافت تاییدیه مرکز تماس کارگزاری را به این اداره ارائه کنند.

تاییدیه شرکت‌های تولیدکننده مرکز تماس کارگزاری نیز پس از بررسی و احراز شرایط فنی توسط مدیریت فناوری اطلاعات سازمان بورس و اوراق بهادار صادر و مشخصات آنان به کارگزاران اعلام خواهد شد.

کارگزاران به منظور درخواست مجوز بهره‌برداری از مرکز تماس کارگزاری، باید پس از تهیه مرکز تماس کارگزاری از شرکت‌هایی که تاییدیه مزبور را از سازمان بورس اخذ کرده‌اند، شخص واجد شرایطی را که دارای مدرک کارشناسی بوده و حداقل دو سال سابقه کار در بازار سرمایه داشته باشد، به عنوان مسوول مرکز تماس منصوب و مدارک وی را به اداره امور کارگزاران سازمان بورس ارسال کنند.

پس از بررسی مستندات ارسالی و پلمپ تجهیزات سخت‌افزاری و سامانه نرم افزاری مرکز تماس کارگزاری توسط مدیریت فناوری اطلاعات سازمان بورس و اوراق بهادار و اعلام آن به این اداره، مجوز مزبور توسط سازمان صادر خواهد شد.

یادآور می‌شود، کارگزاران استفاده‌کننده از مرکز تماس کارگزاری موظف به رعایت کامل دستورالعمل اجرایی دریافت سفارش‌های تلفنی با استفاده از مرکز تماس کارگزاری و سایر مقررات مربوط به آن هستند. در این اطلاعیه آمده است، تمام مسوولیت‌های ناشی از رعایت نکردن مقررات مزبور به عهده شرکت کارگزاری است.

یادآور می‌شود شرایط فنی و عملیاتی برای صدور تاییدیه مرکز تماس کارگزاری‌ها در پایگاه اینترنتی بازار سرمایه درج شده است.