گروه بورس- قیمت پایه و شرایط واگذاری سهام سه شرکت دولتی در جلسه روز شنبه هیات واگذاری به تصویب رسید. به گزارش سازمان خصوصی‌سازی در جلسه گذشته هیات واگذاری که با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی و سایر اعضا در این وزارتخانه تشکیل شد واگذاری ۶/۱۳ درصد سهام شرکت پالایشگاه نفت تبریز از شرکت‌های زیرمجموعه شرکت مادر تخصصی ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایرن به صورت بلوکی از طریق بورس به صورت نقد و اقساط و نیز ۲۰ درصد سهام شرکت عمران و مسکن سازان استان کهکیلویه و بویراحمد و ۱۷ درصد سهام شرکت عمران و مسکن سازان استان همدان هر دو از شرکت‌های زیرمجموعه شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران به صورت نقد از طریق مزایده به تصویب رسید.

همچنین در این جلسه در مورد شرایط و روش واگذاری و نیز قیمت گذاری شرکت‌های زیرمجموعه وزارت نفت از جمله شرکت‌های زیرمجموعه شرکت مادر تخصصی ملی صنایع پتروشیمی، شرکت ملی نفت ایران، شرکت ملی گاز ایران و شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران بحث و بررسی صورت گرفت.

همچنین سازمان خصوصی‌سازی در جلسه یادشده گزارشی در مورد مراحل واگذاری سهام شرکت‌های زیرمجموعه وزارت نیرو، سازمان تربیت بدنی و وزارت راه و ترابری ارائه داد.