ایسنا- معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار آخرین وضعیت تاسیس صندوق‌های جدید را تشریح کرد.

دکتر قاسم محسنی، آخرین وضعیت نهادهای مالی جدید را مورد توجه قرار داد و گفت: تدوین مقررات موسسات رتبه‌بندی و صندوق‌های قابل معامله در بورس آغاز شده و اقدامات مطالعاتی آن در حال انجام است. وی با بیان این‌که تاسیس موسسات رتبه‌بندی و صندوق‌های قابل معامله در بورس در اولویت سازمان قرار دارد، خاطر نشان کرد: بعد از تدوین مقررات این دو نهاد پیش‌بینی می‌شود که موسسات رتبه‌بندی و صندوق‌های قابل معامله در بورس در فصل پاییز راه‌اندازی شود.

وی در مورد زمان راه‌اندازی صندوق‌های ارزی گفت: مقررات صندوق‌ ارزی تصویب و ابلاغ شده است، ولی تاکنون درخواستی برای تاسیس این صندوق‌ها ارائه نشده است. قاسمی ادامه داد: البته تامین سرمایه امین به دنبال راه‌اندازی صندوق ارزی است و در حال حاضر مذاکره با بانک‌ها را انجام می‌دهد تا بعد از انجام اقدامات لازم، این صندوق جدید راه‌اندازی شود. وی با بیان این‌که تامین سرمایه نوین نیز علاقه‌مند به راه‌اندازی صندوق ارزی است، عنوان کرد: تدوین مقررات صندوق‌های طلا نیز درحال بررسی است. معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس در مورد راه‌اندازی صندوق‌های نیکوکاری گفت: مقررات این صندوق‌ها آماده شده است و کارگزاری آگاه به دنبال راه‌اندازی این صندوق است.

وی اضافه کرد: بعد از ارائه اساسنامه و امید ‌نامه‌ این صندوق به سازمان بورس و مشخص‌شدن ارکان صندوق، سازمان مجوز پذیره‌نویسی اولین صندوق نیکوکاری را صادر می‌کند.