گروه بورس- بخشی از سهام سه شرکت دولتی از طریق مزایده و فرابورس به بخش خصوصی واگذار می‌شود. به گزارش خبرنگار ما، سازمان خصوصی‌سازی در نظر دارد، در راستای اجرای قانون اصلاح موادی از قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و مقررات مربوط به سیاست‌های کلی اصل ۴۴، سهام سه شرکت سپیده جام توس، میلادگستر دامغان پارسیان و عمران و مسکن سازان هرمزگان را پس از کسر سهام ترجیحی حداکثر معادل ۵ درصد سهام عرضه شده واگذار کند.

براساس اطلاعات منتشرشده از سوی سازمان خصوصی‌سازی مقرر شده است ۳۵ درصد از سهام قابل واگذاری شرکت سپیده جام توس معادل ۱۵۵ میلیون و ۹۵۰ هزار و ۸۱۳ سهم به ارزش پایه هر سهم ۲۸۱ ریال و مجموع ارزش ۱/۴۶ میلیارد ریال در فرابورس واگذار شود.

براین اساس خریدار باید ۳۰ درصد مبلغ کل معامله را به صورت نقد و بقیه را در اقساط سه ساله پرداخت کند.

همچنین قرار است ۴۰ درصد سهام شرکت میلادگستر دامغان پارسیان معادل ۱۹ میلیون سهم به ارزش پایه هر سهم ۱۰۲۶ ریال و ارزش کل ۵/۲۰ میلیارد ریال از طریق مزایده واگذار شود.

خریدار این سهام باید ۴۰ درصد مبلغ کل معامله را به صورت نقد و بقیه را در اقساط یک ساله پرداخت کند.

به گزارش خبرنگار ما عمران و مسکن‌سازان هرمزگان، دیگر شرکتی است که قرار است ۱۷درصد سهام آن معادل ۲۴۲ هزار و ۲۵۰ سهم به ارزش پایه هر سهم ۱۰۲۶ و ارزش کل ۲۶۱ میلیون ریال به روش مزایده و به صورت نقد واگذار شود.

سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرده است: متقاضایان خرید سهام یادشده باید پیشنهادهای خود را نسبت به کل سهام عرضه شده هر شرکت به صورت جداگانه ارائه کنند.

براساس اعلام این سازمان عرضه سهام شرکت سپیده جام توس از تاریخ ۱۵ مردادماه در فرابورس خواهد بود.

همچنین زمان و مکان برگزاری مزایده سهام دو شرکت دیگر ساعت ۱۴ روز یکشنبه، ۱۶ مردادماه در سازمان خصوصی‌سازی اعلام شده است.

یادآور می‌شود اطلاعات بیشتر در این زمینه در پایگاه اینترنتی سازمان خصوصی‌سازی درج شده است.