در این بین شاخص کل فرابورس نیز که معیار مناسبی برای بررسی وضعیت سهام مختلف فرابورسی است، حدود ۰.۲۶درصد سرخ‌پوش شد و در سطح ۲۲هزار و ۲۶۵واحدی کار خود را به اتمام رساند. ارزش معاملات خرد بازار سرمایه در روز شنبه که شامل سهام و حق تقدم بازار می‌شود مقدار ۲هزار و ۱۱۸میلیارد تومانی را ثبت کرد. به علاوه ۱۹۳میلیارد تومان پول حقیقی نیز از گردونه معاملات بازار خارج شد.

در اولین روز هفته بازار وضعیت چندان مطلوبی نداشت. در واقع بازار در روال منفی که از چهار سال گذشته آغاز شده قرار دارد و همچنان دلایل خروج از روند منفی فعلی را نتوانسته پیدا کند. حتی با لغو مصوبه مصوبه نرخ خوراک و سوخت ۷ و ۴هزار تومانی پتروشیمی‌ها در ۵ ماه نخست سال ۱۴۰۲، که هفته گذشته ابلاغ شد، روند مثبتی در بازار دیده نشد. دلایل عدم رشد بازار را با وجود تزریق برخی اخبار مثبت می‌توان به وضعیت پرچالش اقتصادی مرتبط دانست؛ به طوری که شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی در شرایط نامطلوبی فعالیت می‌کنند و نمی‌توانند سودآوری مطلوبی را به ارمغان بیاورند. با وجود اینکه به نظر می‌رسد خبر لغو مصوبه تاثیر محدودی بر شرکت‌های اوره‌ساز و متانول‌ساز گذاشته، اما انتشار این خبر پس از بازگشایی نمادهای مرتبط رخ داد که تاثیر این ابلاغیه را به نوبه خود کاهش داده است.

از طرفی دلار بازار نیما از هفته‌های گذشته رشد محدودی را به ثبت رسانده و در روزهای گذشته محدوده‌های ۴۴هزار تومانی را نیز فتح کرده است. افزایش دلار نیما و کاهش شکاف آن با دلار بازار آزاد می‌تواند صنایع بورسی را از این ناحیه مرتفع سازند. با این وجود دلیل عدم رشد بازار با وجود افزایش قیمت از محدوده‌های ۴۲هزار تومانی به ۴۴هزار تومانی را می‌توان در رویکرد تثبیت نرخ ارز در محدوده مشخص دانست. حذف قیمت‌گذاری دستوری می‌تواند اقدام مناسبی برای بهبود وضعیت بازار باشد. با این وجود باید منتظر ماند و دید کابینه اقتصادی دولت جدید چه برنامه‌ها و تصمیم‌گیری‌هایی در خصوص وضعیت اقتصادی خواهند گرفت و از این رو نمی‌توان تا پایان تابستان سال جاری تغییر روند مشخصی از بازارها دور از انتظار خواهد بود. باید دید رویکرد کامودیتی‌های جهانی و تغییر قیمت آنها چه سمت‌وسویی به بازار خواهند بخشید. بنابراین پیش‌بینی می‌شود روند تعادلی بازار با غلظت منفی برای روزهای آینده ادامه پیدا کند.