گروه بنگاه‌ها- معادل ۹۰ درصد از قطعات و مواد اولیه مورد نیاز تولید یک محصول کامل تراکتور در داخل کشور و از سوی قطعه‌سازان داخلی تولید و تامین می‌شود. به گزارش روابط عمومی‌و امور بین الملل گروه صنعتی تراکتورسازی ایران، مدیرعامل این گروه صنعتی با اعلام خبر یادشده گفت: کمتر از ۱۰ درصد مواد اولیه نه به دلیل عدم توانایی علمی‌ یا تکنولوژیکی، بلکه به دلیل نداشتن توجیه اقتصادی تولید آن در داخل از تولیدکنندگان خارجی تهیه و خریداری می‌شود.

مهندس ابوالفتح ابراهیمی ‌افزود: تکیه بر توان، تکنولوژی و استفاده از توان، قابلیت داخلی زمینه ساز پیروزی بر هر نوع تحریم اعمال شده از سوی کشورهای دیگر و رسیدن به خودکفایی در تولید محصولاتی با قابلیت حضور در بازرهای جهانی بوده است.

وی عنوان کرد: این تحریم‌ها در حالی بر علیه ایران و تولیدکنندگان آن اعمال می‌شود که تعداد متقاضیان خارجی تولیدات ایرانی و بخصوص تراکتور ایرانی روبه افزایش است.

ابراهیمی رمز موفقیت این مجموعه برای حضور در بازارهای جهانی را کیفیت محصولات دانست و گفت: علاوه بر کیفیت، تنوع محصولات تولیدی، قیمت مناسب در مقایسه با رقبای خارجی، دسترسی به تمام قطعات تراکتورهای تولید که به دلیل همخوانی با بسیاری از استانداردهای جهانی ممکن شده، از جمله دلایل کشاورزان برای انتخاب و تقاضای محصولات ایرانی است.

مدیرعامل گروه صنعتی تراکتورسازی ایران از وجود تقاضاهای متعدد برای راه‌اندازی خطوط تولیدی در خارج از کشور از این مجموعه خبر داد و گفت: کشورهای همسایه از جمله عراق و افغانستان، نیکاراگوئه و بولیوی خواستار انجام فعالیت‌های مشابه در کشورهای آمریکای لاتین و آفریقایی هستند که از سوی تراکتورسازی در این کشورها صورت گرفته است.

ابراهیمی ‌در مورد بازار داخلی تصریح کرد: در حال حاضر ۹۳ درصد نیاز ایران به تراکتور از طریق گروه صنعتی تراکتورسازی ایران تامین می‌شود و ۷ درصد باقیمانده نیز مربوط به رنج تراکتورهای سنگین است که اخیرا به خطوط تولیدی تراکتورسازی اضافه شده‌اند.

مجمع عمومی عادی سالانه شرکت تراکتورسازی ایران روز گذشته با حضور اکثریت سهامداران برگزار شد. در این مجمع گزارش هیات مدیره شرکت از سوی مدیرعامل ارائه شد و مجمع سود نقدی برای سهامداران در نظر نگرفت.