ایرنا- مدیرعامل بانک توسعه تعاون گفت: مجوز ایجاد نخستین شرکت تامین سرمایه تعاونی اخذ شده و در انتظار اخذ مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار است. ماشااله عظیمی گفت: هم‌اکنون مجوز ایجاد صرافی تعاون و مجوز اولیه تاسیس شرکت تامین سرمایه تعاونی از بانک مرکزی اخذ شده است و در ارتباط با شرکت تامین سرمایه باید در مراحل بعدی از سازمان بورس و اوراق بهادار مجوز فعالیتی اخذ شود که این موارد در حال انجام است تا از این طریق، چرخه فعالیت‌های اعتباری تعاونی‌ها تکمیل شود.

وی افزود: شرکت تامین سرمایه و صرافی تعاون به زودی راه‌اندازی می‌شوند و آماده خدمات‌رسانی به بخش تعاون و فعالان این بخش خواهد بود و در آینده نیز به طور تعاونی به کار خود ادامه خواهد داد.

عظیمی تصریح کرد: البته تا زمانی که این مجموعه‌ها بخواهند وارد چرخه کامل فعالیتی خود شوند بانک آنها را مورد حمایت قرار می‌دهد و به مرور کارها را به آنها واگذار می‌کند.

وی سپس با بیان اینکه صندوق ضمانت سرمایه گذاری بخش تعاون و بانک توسعه تعاون مهم‌ترین ظرفیت‌های ایجاد شده در چرخه تقویت اعتباری و مالی تعاونی‌ها طی سال‌های گذشته به شمار می‌رود، افزود: بخش تعاون برای جذب سرمایه‌های جدید به شرکت تامین سرمایه و همچنین صرافی تعاونی نیازمند است. رییس هیات مدیره بانک توسعه تعاون اظهار داشت: در کنار موارد یاد شده، تحقق حضور تعاونی‌ها در فعالیت‌های بیمه ای و بورسی نیز حائز اهمیت است و همگی این موارد از نیازمندی‌ها و ضروریات این بخش از اقتصاد کشور به شمار می‌آید.

وی خاطرنشان کرد: در ابلاغیه سیاست‌های اصل ۴۴ بر رفع محدودیت از فعالیت‌های تعاونی در کشور تاکید شده بنابراین ورود بخش تعاون به بازارهای جدید با کمک دولت و مجلس در حال انجام است.