فارس- رییس کمیسیون اصل ۴۴ مجلس از غیرقانونی بودن مصرف درآمد ۸۵۵ میلیارد تومانی فروش طرح فولاد هرمزگان در هدفمندکردن یارانه‌ها و لغو مصوبه ۲۷ اسفند هیات دولت خبر داد. حمیدرضا فولادگر، در رابطه با معامله ۱۰۰ درصد طرح فولاد هرمزگان که ۴ اسفند سال گذشته به ارزش ۸۵۵ میلیارد تومان توسط فولاد مبارکه خریداری شده بود، اظهار داشت: در این‌باره کمیسیون‌های صنایع و ویژه نظارت و پیگیری بر اجرای اصل ۴۴ مجلس گزارشی را آماده کرده‌اند.

وی ادامه داد: براساس اعلام نظر این دو کمیسیون و به استناد جزء الف بند ۸ قانون بودجه سال ۸۹ و با توجه به صورت‎جلسه ۲۳ اسفند سال گذشته، مبلغ حاصل از فروش طرح فولاد هرمزگان باید به ایمیدرو و برای انجام طرح‌های نیمه‎تمام در دست اقدام اختصاص یابد، بنابراین هزینه آن در قالب طرح هدفمند کردن یارانه‌ها یا در هر محل دیگری، خلاف جزء الف بند ۸ قانون بودجه ۸۹ است.

فولادگر با بیان اینکه در این میان ایمیدرو و فولاد مبارکه مقصر نیستند، خاطرنشان کرد: به این ترتیب، مصوبه ۲۷ اسفند هیات دولت (که به ایمیدرو اجازه داده شده بود وجوه حاصله از فروش طرح فولاد هرمزگان را برای تکمیل طرح‌های نیمه‎تمام یا پرداخت تسهیلات در قالب وجوه اداره شده به بنگاه‌های صنعتی و معدنی در راستای اجرای بسته‌های حمایتی قانون هدفمند‌سازی یارانه‌ها پرداخت کند) لغو می‌شود.