تشکیل سبد سهام برای کاهش ریسک سرمایه‌گذاری

ایران‌بورس - مدیرعامل بورس تهران در خصوص وضعیت بازار و تغییرات نرخ ارز گفت: تاثیرات نرخ ارز در بورس تابع عرضه‌‌ و تقاضای سرمایه‌گذاران است و ایجاد سبد سهام به سرمایه‌گذاری مناسب کمک می‌کند و از ضرر و زیان موردی جلوگیری می‌کند. قالیباف با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در سهام ذاتا با افزایش و کاهش قیمت همراه است، ادامه داد: سرمایه‌گذاران با خرید واحدهای صندوق‌های سرمایه‌گذاری از امکانات موجود در بازار سرمایه استفاده کنند تا ضرر و زیان کمتری متحمل شوند.

وی با اشاره به عملکرد کلی بازار یادآور شد: عملکرد بازار نشانگر رشد ۸/۷ درصدی بورس تهران از ابتدای سال تاکنون است. در حال حاضر شرکت‌های زیادی وارد بازار سرمایه شده‌اند و ورود ابزارهای جدید معاملاتی نیازمند مطالعات عمیق‌تر است.

قالیباف اصل با اشاره به اینکه حجم معاملات نسبت به قبل قابل قیاس نیست، افزود: شاخص‌های عملکردی متفاوتی برای بازار سرمایه وجود دارد. زمانی که سرمایه‌گذار با مطالعه به خرید سهام اقدام کند، نگرانی کمتری خواهد داشت و نمودارهای آماری و تحلیل تکنیکال و بنیادی نشان دهنده ارزش سهام شرکت‌ها هستند. همچنین سهامداری که با کار کارشناسی سهام خود را خریداری می‌کند نباید نگران باشد.