سنا- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به حجم داد و ستد موجود در بازار سرمایه، این نهاد را محل مناسبی برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران خارجی برشمرد. حسن خسته بند گفت: در بودجه سال ۹۰، نمایندگان مبلغ ۱۰ میلیارد تومان را به منظور پاداش برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی و به نوعی ابزاری برای افزایش انگیزه‌ها در این بخش اختصاص دادند.

وی افزود: با توجه به حجم داد و ستدی که در بازار سرمایه وجود دارد، این نهاد می‌تواند زمینه خوبی را برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی هموار کند.

خسته‌بند با اشاره به نوع نگاه مجلس و دولت به بازار سرمایه تصریح کرد: در قانون بودجه سال‌های گذشته نیز مجلس به بحث اوراق مشارکت توجه خوبی داشت، به‌طوری که این اوراق در بخش ارزی و ریالی منتشر شد تا نیاز جامعه در این بخش پاسخ داده شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اختصاص ۱۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت را نشان از عزم جدی مجلس برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی دانست و گفت: در این بخش از نظر مباحث داخلی و قوانین مشکلی وجود ندارد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، مشکل اصلی در جذب سرمایه‌های خارجی را بوروکراسی در سیستم اداری کشور برشمرد و تصریح کرد: ‌اگر بسترهای لازم در این زمینه فراهم شود، می‌توان از تجارب سایر کشورها نیز بهره برد.

خسته‌بند با بیان اینکه نگرش سرمایه‌گذاران خارجی برای سرمایه‌گذاری در ایران مثبت است، گفت: متاسفانه در بدنه سیستم ادارات، آیین‌نامه‌های دست و پاگیری برای حضور بخش خصوصی وجود دارد که این بوروکراسی برای سرمایه‌گذار خارجی قابل تحمل نیست.

وی اظهار امیدواری کرد: هر چه سریع‌تر موانع موجود بر سر راه جذب سرمایه‌گذاری خارجی در کشور برداشته شود.