زهرا مجتهد- مجمع عمومی عادی سالانه شرکت کارخانجات داروپخش تقسیم مبلغ 900 ریال سود به ازای هر سهم را میان صاحبان سهام به تصویب رساند.

در مجمع یاد شده رییس جلسه دکتر فرزندی و ناظران آقای خلیلی و آقای ملک‌وند بودند.دکتر ناصر نقدی، مدیرعامل شرکت نیز سمت دبیری جلسه را برعهده داشت.دکتر نقدی پس از تشکیل هیات رییسه مجمع اقدام به قرائت گزارش هیات‌مدیره کرد و گزارش عملکرد سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ماه ۸۹ شرکت کارخانجات داروپخش را به استماع حاضران رساند.


مدیرعامل شرکت به بیان اهم اقدامات انجام شده در شرکت کارخانجات داروپخش پرداخت و گفت: از مهم‌ترین اقدامات به انجام رسیده در این کارخانه طی سال گذشته بازسازی و راه‌اندازی خط تولید جدید جامدات دارویی است که اکنون بخش بزرگی از محصولات داروپخش در آن به تولید می‌رسد.
وی در گزارش خود به عملکرد مالی مناسب شرکت طی سال 89 اشاره کرد و افزود: با وجود آثار منفی ناشی از بحران اقتصادی جهانی و نوسانات نرخ ارز و تحریم های بین‌المللی و... از کل فروش سال 89 مبلغ 9/34 میلیارد ریال معادل 5/3 میلیون یورو مربوط به فروش صادراتی شرکت است.


وی افزود: این رقم نسبت به سال 88 معادل 26 درصد رشد به همراه داشته است.
وی یادآور شد: فروش داخلی و خارجی داروپخش مجموعا معادل ۱۱۰۱ میلیارد ریال در سال ۸۹ بود که به رشدی برابر ۱۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل دست یافته‌ایم.
دکتر نقدی شاخص‌های سودآوری کارخانجات داروپخش را ارزیابی و تصریح کرد: سود ناخالص 89 به مبلغ 8/395 میلیارد ریال و سود خالص شرکت برابر 6/213 میلیارد ریال بود.
بررسی نسبت بهای تمام شده کالای فروش رفته به فروش به عنوان یکی از عوامل موثر بر حاشیه سود، نشان می‌دهد که این نسبت به رغم افزایش هزینه‌های تولیدی در سال قبل با برنامه‌‌ریزی انجام شده و کنترل هزینه‌ها در مقایسه با بودجه پیش‌بینی شده برای سال ۸۹ تغییرات قابل توجه نداشته است. وی همچنین به کاهش ۷/۴ درصدی نسبت هزینه‌های مالی به فروش، در مقایسه با سال قبل اشاره کرد.
دکتر نقدی ضمن اشاره به افزایش سرمایه‌ شرکت در مهرماه سال گذشته افزود: سرمایه‌ کارخانجات داروپخش در سال 89 از مبلغ یکصدمیلیارد ریال به 200 میلیارد ریال افزایش یافت، به طوری که ارزش بازار شرکت در پایان سال 89 به رقم یک هزار و 520 میلیارد و 200 میلیون ریال رسیده است.