گروه بورس- چند تن از سهامداران شرکت سیمان سبزوار (سهامی عام) با ارسال نامه‌ای به گروه بورس روزنامه دنیای‌اقتصاد به طرح مشکلات خود با این شرکت پرداخته و خواستار پاسخگویی مدیران این شرکت به همه سهامداران شده‌اند. در بخش‌هایی از این نامه آمده است: شرکت سیمان سبزوار پس از انجام تبلیغات گسترده در صداوسیما و مطبوعات مبنی بر سرمایه‌گذاری مطمئن و سودآور، اقدام به پذیره‌نویسی در مورخه ۲/۵/۱۳۸۲ کرد. اینجانب و تعدادی از اعضای خانواده‌ام با توجه به تبلیغات یادشده با فروش مقداری طلا و اندک پس‌اندازی که داشتیم سهام سیمان سبزوار را خریداری کردیم.

پس از گذشت چند سال کارخانه در مورخه ۲۵/۲/۱۳۸۷ به بهره‌برداری رسید. طی سه سال اخیر هر موقع برای دریافت سود سهام با شرکت تماس گرفتیم پرداخت سود را به سال دیگر موکول می‌کردند.

چندی پیش که برای دریافت سود سه سال تماس گرفتیم مسوولان سیمان سبزوار گفتند که از سود خبری نیست و کارخانه سالانه یک میلیارد تومان قسط پرداخت می‌کند! سوال من این است که با پرداخت سالانه یک میلیارد تومان قسط چه چیزی عاید من سهامدار و امثال من می‌شود؟

سوال من این است آیا سرمایه‌گذاران سیمان سبزوار که به فرض ۵۰۰ میلیون تومان برای خرید زمین و احداث کارخانه در سال ۱۳۸۲ هزینه کردند، اگر بخواهند نمونه همین کارخانه سیمان را در حال حاضر احداث کنند، حتما باید چندین برابر سال ۱۳۸۲ هزینه کنند.

پس من و خانواده‌ام که در سال ۱۳۸۲ سرمایه خود را در اختیار این شرکت گذاشتیم، آیا با گذشت ۹ سال می‌توانیم به سرمایه قبلی خود دست یابیم.

با توجه به اعتراض مکرر به سهامداران، مدیران سیمان سبزوار عنوان می‌کنند حاضرند پس از گذشت ۹ سال هر سهم ما را ۱۱۵۰ ریال خریداری کنند.

از مقامات مسوول و مراجع قضایی خواهشمندیم در خصوص احقاق حقوق سهامداران این شرکت همکاری لازم را مبذول فرمایند.