5/2 درصد «سایپا» آگهی شد

گروه بورس- سازمان خصوصی‌سازی ۵/۲ درصد از سهام شرکت سایپا را برای واگذاری بابت رد دیون پیمانکاران وزارت آموزش و پرورش و از طریق بورس تهران آگهی کرد. به گزارش خبرنگار ما، در آگهی فروش بلوک ۵/۲ درصدی سایپا، قیمت پایه ۲۶۰ میلیون سهم عرضه شده، نرخ تابلو بورس در روز عرضه (معادل قیمت بسته شدن روز قبل از عرضه) به اضافه ۱۵ درصد به شرط آن که از مبلغ ۴ هزار ریال کمتر نباشد، تعیین شده است.

ارزش پایه این واگذاری هزار و ۴۰ میلیارد ریال است و خریدار نیز باید ظرف ۱۰ روز کاری کل این مبلغ را به صورت نقد به سازمان خصوصی‌سازی پرداخت کند، این در حالی است که بلوک مزبور بابت رد دیون قرار است واگذار شود.

بنابراین گزارش، عرضه بلوک ۵/۲ درصدی سایپا سوم خردادماه سال‌جاری در بورس تهران انجام خواهد شد.براساس آخرین ترکیب سهامداران سایپا، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران ۶۴/۳۶ درصد از سهم این شرکت را در اختیار دارد و سرمایه‌گذاری رنا با مالکیت ۱۸ درصدی، سرمایه‌گذاری کارکنان سایپا با مالکیت ۱۵ درصدی و سرمایه‌گذاری سایپا با سهام ۵ درصدی از جمله سهامداران عمده «خساپا» محسوب می‌شود.

براساس شرایط تعیین شده، کارگزاران خریدار در صورتی مجاز به ورود سفارش خرید به سامانه معاملاتی هستند که معادل ۳ درصد ارزش موضوع براساس قیمت پایه سهام (آگهی شده) را به عنوان سپرده شرکت در مزایده بورس، جهت تضمین تعهدات، نقدا یا به صورت ضمانت‌نامه بانکی بدون قید و شرط از مشتری دریافت و حسب مورد به حساب شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، واریز یا ارائه کنند.