گروه بورس- مدیرعامل فرابورس ایران گفت: هم اکنون شرایط انحصاری برای عرضه شرکت‌های سهامی خاص در فرابورس ایران به وجود آمده است. مصطفی امید قائمی در گفت‌وگو با مهر با تاکید بر اینکه مردم در خرید سهام در فرابورس باید دقت بیشتری به خرج دهند، تصریح کرد: بهتر است که سهامداران حرفه ای برای خرید و فروش سهام وارد فرابورس شوند.وی در ادامه گفت: همچنین شرکت‌های حقوقی یا شرکت‌هایی که دارای سیستم کارشناسی مطالعه و سرمایه گذاری قوی تری هستند، وارد فرابورس شوند. وی ادامه داد: در آینده با شروع فعالیت بازار پایه و ورود شرکت‌های ضعیف تر به فرابورس ریسک این بازار بیشتر خواهد شد. امیدقائمی سیاست فرابورس را جذب سهامداران حقیقی عنوان کرد و افزود: حجم معاملات حقیقی‌ها حقوقی‌ها در فرابورس رو به بهبود است.

مدیرعامل فرابورس ایران در بخش دیگری از سخنان خود گفت: قانون توسعه ابزارها و نهادهای مالی، عمده مشکلات مالیاتی فرابورس و بورس را حل و تصویب این لایحه به توسعه فرابورس کمک شایانی کرده است.امیدقائمی با بیان اینکه در حال حاضر فقط یکسری مزیت‌های مالیاتی غیررقابتی برای فرابورس آزاردهنده است، یکی از مشکلات را دو برابر بودن ماهیت مالیاتی فرابورس نسبت به بورس عنوان کرد.وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: این امکان در فرابورس ایجاد شده که سهام شرکت‌های سهامی خاص از طریق این بازار مورد عرضه قرار گیرند و مزایده آنها در فرابورس انجام شود.وی تاکید کرد: این بازار شرایط انحصاری را ایجاد کرده است تا بتوانیم سهام شرکت‌های سهامی خاص را به گونه‌ای شفاف و با مزایده عرضه کنیم.

تاخیر در عرضه سهام «راه‌آهن»

همچنین مدیرعامل فرابورس از تاخیر در عرضه‌ سهام باشگاه راه‌آهن از طریق فرابورس خبر داد. به گزارش ایسنا، امید قائمی از تاخیر در عرضه‌ سهام باشگاه ورزشی راه‌آهن خبر داد و افزود: عرضه باشگاه راه‌آهن به دلیل بررسی حقوقی نحوه واگذاری از طریق فرابورس به تاخیر افتاد.

وی با بیان اینکه قرار بود سهام این شرکت در هفته جاری از طریق فرابورس واگذار شود، گفت: در صورت برطرف شدن مشکل حقوقی، سهام این شرکت از طریق فرابورس واگذار می‌شود و در غیر این صورت باشگاه راه‌آهن از طریق مزایده به فروش می‌رسد. به گفته قائمی هیات واگذاری باید در مورد زمان و نحوه واگذاری این باشگاه تصمیم‌گیری کند.